Totul o să fie bine dacă te doare-n cur

De când m-am trezit prima oară ca să mă piș mi-am dat seama că avea să fie o zi bună, iar senzația nu m-a părăsit nici în următoarele trei ore pe care le-am petrecut lată-n pat, ba ațipind, ba întorcând perna pe partea răcoroasă. Am crezut o bună bucată de vreme că e de la mahmureală, dar nu era. Pur și simplu mă durea în cur de tot și asta mă făcea să mă simt excelent.

M-am dus în bucătărie pe la doișpe și am spălat vasele. Apoi am luat din frigider două legături de ceapă, trei roșii și patru castraveți, le-am trecut pe sub jetul de apă și le-am tocat, apoi am pus mărar peste salată. Am bătut șase ouă și, cât timp s-a prăjit omleta, am udat florile din balcon. Am mai pus după aia apă la fiert în ibric și ceainic, ca să am cafea și ceai pentru restul zilei. Când a fost totul gata m-am mutat la calculator și i-am dat cu jet unui mușchea de pe okstupid pe care crezusem, în euforia serii precedente, că l-aș putea fute așa prostan cum părea. M-a porcăit, am vrut să-i dau report, dar m-am răzgândit și l-am porcăit la rândul meu. După aia l-am blocat și mi-am înfipt furculița-ntr-o roșie. Mi-am terminat micul dejun citind articole de pe Vice, apoi m-am aruncat pe canapea, cu laptopul în brațe.

Scriam de ceva vreme primul draft al celei de-a cincea variante a unui text pe care nici măcar nu voiam să-l scriu, dar îmi aruncase în treacăt șefu’ o dudă că să-l scriu, c-o fi, c-o păți, așa că de peste un an mă chinuiam cu chestia aia și parcă, parcă, de data asta era mai bine, se-nșiruiau altfel cuvintele. Era de altfel prima dată când hotărâsem să nu-mi mai pese de cititor și de pretențiile lui. Dacă cititorul știe atât de bine ce-i trebuie, să-și scrie singur cărțile. Îmi ieșise bine și cafeaua, ciripeau niște păsărele în copacul din fața ferestrei, era cald, dar nu atât de cald încât să transpiri, oricum eu transpiram din obișnuință și scriam liniștită, fără să mă streseze nimic. Jur, era incredibil de bine, era atât de bine încât mi-am dat izmenele jos și-am rămas în niște chiloți cu dungi, de marinar. De obicei nu-i purtam, mă enervau marginile cu zgârci, că-mi presau bucile și arătam ca un jambon, dar azi m-a durut în cur și-am scris în continuare.

La un moment dat, am terminat, am terminat adică de tot și m-am întins pe spate. Canapeaua mea e complet idioată, e compusă din mai mult lemn decât un sicriu, așa că mi-am atins un nerv la piciorul stâng și mi-a amorțit tot, vreo trei ore. Era o senzație cam neplăcută, mi-a fugit prin minte gândul că poate-s în curs de infarct sau ceva, dar a durat așa, cât ți-ar lua să-ți scoți un muc uscat din nas. Am spălat niște morcovi, niște cartofi, i-am întins pe tavă, am presărat sare grunjoasă peste ei și i-am băgat la cuptor, apoi am deschis o carte despre un nene ipohondru și am citit vreo cinci ore.

Bine, am făcut o pauză după o oră, când am scos legumele din cuptor și le-am mâncat. Mi-am turnat niște ceai, m-am fâțâit prin fața oglinzii, am mai porcăit niște dubioși pe okstupid, unii îmi mulțumesc când le spun politicos că nu sunt genul meu, alții mă jignesc, dacă mă jignesc îi iau și eu la pulă sau îmi bat joc de ei, ne distrăm. Pe tindăr nu-i așa de amuzant, că-s eu pretențioasă și nu mă conectez cu nimeni, dar ca să nu zic că nu fac un efort în sensul unei vieți sentimentale rămân conectată, mai schimb pozele din când în când.

După ce-am terminat cartea mi s-a făcut poftă de înghețată și-am zis să-mi iau și un vin spumant, ușor, ca să adorm, că eram odihnită și sigur aveam să mă foiesc până pe la două noaptea. N-ar fi fost o problemă, dar trebuia să mă scol devreme a doua zi, așa că mi-am dat chiloții jos, mi-am pus tricoul cu Pantera, ăla pe care-l ciopârțisem cu foarfeca la gât, să-i fac decolteu, niște blugi vechi, mi-am desfăcut pleata că nu poți să ieși cu coc în vârful capului când porți tricou de roacher, și-am plecat spre non-stop. Văzusem taxiul de departe, ajunsesem deja la jumătatea trecerii, dar mașina nu oprea. A făcut-o până la urmă, în scârbă. M-am uitat la taximetrist, un tinerel. I-am zis ceva, s-a uitat pierdut la mine, nu m-ar mira să fi fost beat sau drogat, apoi m-a claxonat când a ieșit pe șosea. M-am uitat lung după mașină, aș fi vrut să arăt muie, dar când faci asta noaptea, într-un cartier mărginaș, e bine să fii pregătită de scandal, și nu eram. Nici măcar nu aveam chiloți pe mine, voiam doar înghețată și vin cu bule.

Mi-am luat înghețată pe băț, cu urme de arahide.

Când m-am întors, în fața blocului era un merțan și în merțan era un chelos, genul căruia îi dau swipe left pe tindăr urlând Oh my fucking god ce nașpet, iar pe okstupid îl anunț delicat că nu e genul meu, s-o sugă-n chec. Am intrat în scară tocmai când din lift ieșea Buzata, prietena mea din copilărie cu care sunt la cuțite, bineînțeles, adică ne ignorăm grațios cu tot cu familiile aferente, că râca se duce la comun în blocurile astea de pe vremea lu’ Ceașcă. Era-n rochie cu dantelă și tocuri, coafată, rujată, parfumată și lată-n spate, mereu a fost așa, o hăndrăloaică de muiere urâtă cu crengi care nu vede nimic greșit la un mascul care poartă espadrile roșii pe piciorul gol.

M-a pufnit râsul în lift, imaginându-mi cum arătam eu, vineri seara, ciufulită, în tricou ciopârțit, cu înghețată și vin spumant, pe lângă Buzată. M-am pus iar în canapea, lingând extaziată înghețata. Am mai parcurs vreo două minute oferta de masculi, la fel de nemulțumitoare, până când mi-a scăpat niște înghețată în spațiul dintre lemn și burete al canapelei. Am băgat degetul după ea, apoi l-am băgat în gură, am plescăit și mi-am dat seama că plescăiam și niște floci rămași de la fostul. M-a umflat iar râsul cât m-am dus la baie să-mi clătesc gura, după aia m-am întors la locul meu, chicotind în continuare. Am gustat din vinul spumant, m-am gândit puțin dacă să-mi pun niște muzică, am decis că nu, îmi place prea mult să stau așa, în liniște.

Am luat iar laptopul în brațe și-am început să scriu chestia asta.

Când am terminat, mi-am dat seama că nu știu ce titlu să-i pun.

Așa se explică tot.

Aș putea să tac sau să zic:

