E mai bine cu tremurici decât fără

Cred că cea mai nasoală parte a îmbătrânirii  e să vezi cum se întristează pielea pe actorii și cântăreții cu care ai crescut.

Cum mor deja unii din ei.

Abia atunci tinerețea aia sălbaticită-ntre corzi de chitară și prezervative sparte se umple de însemnătate. O însemnătate grea ca o borțoasă cărând sacoșe de la piață. Abia atunci vezi mai multe decât îți spune oglinda.

Nu știu, zic și eu. La mine așa e. Mă uit la filme cu Tom Cruise și-l văd bătrân, alburiu pergamentos, nici nu-l recunosc. Nici Angelina Jolie nu mai e cum era. Madonna-i mumie, Arnold e moș, Kelly Bundy are 44 de ani, Brenda din Beverly Hills are cancer, Michael Jackson a murit, Prince a murit, Bowie a murit, Lemmy a murit. Au murit mulți, și mai mulți urmează, ăia care vin din urmă nu-s de-ai mei. Îmi plac, dar nu ne leagă timpul, știi? N-am împărțit aceeași felie.

Mă uitam acum la un concert Red Hot Chilli Peppers, că-mi place foarte, foarte, foarte mult cel mai recent album al lor, The Getaway.

Take it!
Just take it!

Aproape la fel de mult cum mi-a plăcut, la vremea lui, Californication-ul, nu era cine știe ce, să fim serioși. Dar albumul ăla m-a deturnat din direcția boring în care plecasem- nu știam ce-i cu mine, ce fac, cine sunt, ce vreau, ce-mi place, n-aveam pasiuni sau preferințe, puteam chiar să mor atunci și nu cred că mi-ar fi păsat prea mult pentru că nu-mi placea viața în mod deosebit –  și m-a luat să-i cunosc pe omii ăștia care cântă cu chitări. Să-i zică oricum, rock, punk, metal, alternativ, nu contează, dacă e cu chitărică, eu deschid bine urechea și mă arunc acoloșa, în cântecel. Nu diferențiez si de re sau la de fa și n-am pic de gură muzicală, dar am ureche, că doar cu ea ascult. Chiar două urechi, de fapt. Mă rog. Și mă uitam la Kiedis, care mi-a plăcut enorm din primul moment în care l-am văzut, deși e urât cu spume, dar e drac și scrie niște versuri fucked up din ce-are el pe dinăuntru, că dacă nu scria așa nici nu mai eram eu cum îs acum, eram altfel. După ce-am luat Californication-ul, fiind cretină și tocilară, și după ce-am ascultat de 97 de ori albumul, m-am apucat să traduc versurile pe hârtie. Așa am descoperit o chestie extrem de importantă pentru o viață sănătoasă, și anume că lipsa sensului e benefică, spre deosebire de lipsa sexului.

Și mă uitam la concert, asta ziceam. De când îi știu și până acum am futut un tip care semăna cu Flea, am citit o carte cu un interviu cu Kiedis în care zicea că se antrenează dând la buci de 4 ori pe zi, am dormit j-de nopți pe muzica RHCP și acum m-am amorezat iar ca la 16 ani de bucuria lor funky punky. Când au venit în București nu m-am dus la concert și jur că nu mai știu de ce. Probabil lipsă de bani pentru bilet. Penibil. Îmi vine să mă trag pe roată, să mă ard pe rug, să-mi uit parola de feisbuc. Dacă nu mai apuc să-i văd?

Da, mă rog. Poate-i mai apuc, cumva, cândva. Chestia e că, pe măsură ce trece timpul, doare să-i vezi pe omii care încă rupeau gagicile acu’ zece-cinșpe ani, și acum arată fuckin’ ooold. Uită-te la Dave Mustaine, de exemplu.Bine, dacă-nchizi ochii, totul e cum era demult. Muzica nu îmbătrânește, și albumele astea care provoacă tot felul de crush-uri or să rupă inimi zeci de ani de-acum înainte, singura problemă e că omii de le cântă îs tot omi ca tine, și cu vremea se crâmpoțesc la față, tu te uiți la ei și te gândești, în timp ce fredonezi, când pula mea a trecut timpu’. Și câte coaie aveai când îi ascultai prima dată pentru-ntâia oară.

Cum mă uit acu’ la Kiedis și mă apucă tremuriciul amintindu-mi cât îl iubesc și p-ăsta. Atât cât trebuie și nițel peste, să dau pe dinafară. Mult mai bine așa decât să nu am parte de tremurici în viață și să mor netedă, fără pic de piele de găină pe mine.

Pour my life into a paper cup
The ashtray’s full and I’m spillin’ my guts

A, și… apropo. Cred că de la ei mi se trage obsesia cu ciorăpeii desperecheați, pe sistemul dude, nu-i bai că nu-mi găsesc celălalt ciorap, poate e pe pula lu’ Kiedis. Las’, treacă de la mine.

Aș putea să tac sau să zic:

