Am ceva personal cu primăvara

Am ceva personal cu primăvara și cu smoacele ei verzi și delicioase de spanac, iuți și împuțite de leurdă, blânde și regale de lobodă, am ceva cu toate astea, cu cepele și salățile din grădina ursului și cu urzicile rough, îmi plouă-n gură a natură, dau pe dinafară, mă supăr tare și plâng dacă vin vântoasele peste copăceii abia înfloriți, înjur zăpada de fulgii mă-sii dacă se atinge de mugurași și abia aștept să treacă noaptea asta ca să vină dimineața, să beau zamă de urzici. Să deschid ochii și să beau zamă de urzici, bre, rece și urâtă cu draci, să-mi meargă bine toată săptămâna. Am balconul plin de flori, mi-am giugiulit plăntuțele și mă topesc când văd bobocei proaspeți. Noroc că sunt putoare, prefer să îmi las ghivecele mai flower power, să nu le obișnuiesc cu prea multă grijă, doar le mai ciupesc de ici colo, peticesc gropițele cu pământ din rezerva de stat, le ud și le laud, că-s grase și frumoase, toate-ntoarse cu căpșoarele spre fereastră.

Am o duduiță verde într-un ghiveci, nu știu cum o cheamă, mi-a dat-o mama în grijă când s-o lăsat iarna, că n-avea loc de ea în casă. Nu știu cum am făcut de-am uitat s-o ud, și era gata să moară, toată uscată și crăpată, aproape degerată că uitasem fereastra deschisă. Am băgat-o cu mine în cameră și am drăgălit-o, am udat-o și-am pus-o să vadă crâmpeiele de soare de astă iarnă. Acum e o nebunie de plantă, tare-aș vrea să știu cum o cheamă, dar parcă mai contează?! Mă uimește teribil toată viața asta. Cum se ascunde și după aia cum se încordează și pufnește! Bang! Fascinant.

Am ceva personal cu primăvara, că mi-e mamă de-a doua, m-am născut într-însa și mai bine de-atât nu se putea. Țin minte o primăvară, eram printr-a treia parcă, fusesem bolnavă câteva zile și credeam că e încă gri totul. Am ieșit din casă, mă duceam la școală. Și-am început să plâng ca proasta când am văzut o gărgăriță.

Să citiți Steinbeck, Către un zeu necunoscut. Omul ăsta mă copleșește. Cred că la un moment dat ar trebui să-mi reorganizez rafturile-n cap, și să admit că Steinbeck este un scriitor…pardon, Scriitor! de băgat în venă. Deseori mi se întâmplă să aleg pentru citit exact cărțile care-mi trebuie într-un moment anume. Acum, de primăvară și viață și renaștere, Către un zeu necunoscut vine perfect. Mi se îmbină cu ce-i afară și cu ce-i în mintea mea și e mai mișto decât un futai zemos. Să știi că. O să-mi amintesc de cartea asta mult după ce urmele oricărui futai oricât de intens se vor fi șters de pe curul meu și din scriptele mele sexuale. Pentru că mă pătrunde mai mult decât a mai lungă pulă. Nici nu știu unde dracului îmi ajunge cartea asta, nici Joseph nu știe, dar Știe. O să vedeți.

Și încercați frunzele crude de spanac. Eu am mâncat un mănunchi, gol, pur și simplu. Voi poate vreți să-l puneți în salată. Nu contează. E catifelat și grăsun. Verde gras. Iar îmi lasă gura apă. Doamne, și zama aia de urzici…

Am ceva personal cu primăvara, că pulsează prin mine și mă face să văd numai verde-n fața ochilor. Și-mi aduce-aminte că-s vie și că există spanac pe lume, cărți geniale și, ocazional, câte un om care zâmbește unui copac. Așa, ca un psihopat.

 

 

2 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Gigel Anonimu' spune:

    Steinbeck stie a scri bine da’ ii cam deprimant. Of Mice and Men? Superba. Dar iti lasa asa un gust amar dupa.
    ––
    Cand zici zeama de urzica te referi la ceai sau la supa? Ca si io consum ceai de urza (asa o-alint ) la greu – best tea ever.

    1. rockozaur spune:

      deprimant…mda. știu ce zici. nu-i de feeling good. dar te umple, mă rog, pe mine mă umple.
      numa’ zamă în care-o fiert mama urzicile, o sticloanță de un litru, mâine-o dau gata.

Aș putea să tac sau să zic:

