Steluțe pe Goodreads. Un sistem.

Am prea multe unghii în cap pentru a-mi permite ca, după ce citesc o carte, să-i acord steluțe pe Goodreads în funcție de documentare, tehnică, ilustrații, traducere și alte seriozități de care George Călinescu s-ar ține cu dințișorii. În proporție de 82% sunt animal, restul mi-e plin cu bere și uneori mănînc de pe jos, conform regulii de 5 secunde. Îmi citesc cărțile la fel cum îmi gâdil bărbații sub bărbie, atentă la alunițe și nu prea, cu ochii beliți după monștri  și cu urechile ciulite să nu pierd clipoceala de dedesubt. Într-o vreme, nici nu mai făceam diferența dintre cărți și masculi, unele scrieri îmi provocau atîtea plăceri și atîția nervi, încît mă aruncam peste ele și urlam blesteme. Iar ei, unii dintre ei, își desfăceau fermoarele și eu mă apucam să le tipăresc pielea cu degetele și să-mi pun semne din floci, pe unde rămâneam.

Cum acord atunci steluțele pe Goodreads, am vreun sistem, vreo metodă, vreun algoritm, un ritual, ceva scris negru pe alb sau măcar pe crem murdar? Așa mă-ntreabă vocea din cap, e puțin spartă și-mi bufnește-n plâns, că e și vag isterică, i-au mai zis doctorii una-alta, dar se tratează cu necompensate și mai bine bagă remedii clasice, cărți, alcool și black sabbath.

Sigur că am un sistem, este un sistem foarte bun, este un sistem cu coaie.

cărți de cinci steluțe***** Dacă dau cinci steluțe unei cărți, înseamnă că m-a făcut să mă simt de parcă aș fi petrecut o noapte cu Johnny Depp. Imaginează-ți, vine Johnny cu o sticlă câteva sticle de vin, îmi face masaj, îmi povestește chestii, îi povestesc chestii, ne facem muci, dansăm dansu’ ploii în fața blocului, goi pușcă, îmi arată unde greșeam în ritualurile mele magice, îmi face iar masaj, de data asta pe interior, pe la gânduri, îmi întărește cusăturile, să nu mă mai destram, îmi arată cum să-mi transform apa din ochi în apă vie și adormim, în sfîrșit, unu-ntr-altu, ca matrioștile, iar ce visează fiecare nu pot deosebi nici măcar zeii, atît de bine ne-am pătruns unul pe altul, atît de bine.

cărți de patru steluțe**** Dacă dau patru steluțe unei cărți, înseamnă că Johnny n-a mai putut să vină și mi l-a trimis pe tipul ăla mișto pe care-l văd zilnic în stația de tramvai. Tipul vine cu baxu’ de bere și rîdem, glumim, ne futem, adormim. Ne trezim și ne despărțim înainte de cîntatul cocoșilor, ca nu cumva să ne vadă soarele și să ne cunune, să rămînem doamne-ferește toată viața împreună, să nu mai putem fi liberi.

 

 

cărți de trei steluțe***Dacă dau trei steluțe unei cărți, înseamnă că Johnny nici măcar nu m-a băgat în seamă. Așa că am ieșit în oraș, singură, m-am dus să mă liniștesc și mi-am găsit un amant-calmant, l-am înghițit cu puțină apă, să-mi țină de bine măcar cîteva zile.

 

 

 

cărți de două steluțe** Dacă dau două steluțe unei cărți, înseamnă că m-am futut sportiv, nu e tocmai rău, am consumat niște calorii, mi-am dat cu endorfine-n cap și mi-am vindecat un coș.

 

 

 

 

cărți de o steluță* Dacă dau o steluță unei cărți, înseamnă că am dat de un tip cu resturi de gălbenuș uscat la gură, cu voce pițigăiată, creștin practicant, pasionat de mall și X-factor. Mai bine zis, am dat cu el de pămînt și-am rupt-o la fugă.

PS. Ben Affleck sucks!

 

16 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Alex spune:

    M-as multumi cu 4 stele, la 5 stele suna dubios. Doar ca autor zic, n-as vrea sa stau pe frigul asta in statia de tramvai.

  2. rockozaur spune:

    cred că funcționează și cu metroul 😀

  3. Sorin spune:

    …ok ok, da’ știi că el mai mult cu blondele, nu?

  4. rockozaur spune:

    Bre, treaba lui. Io n-am zis decât că unele cărți mă fac să mă simt de parcă…
    Știi?
    În caz că e musai, mă fac blondă.

    1. Sorin spune:

      Ca-n filme: „Things we’d do for love!!!”. Mie unul mi se pare Don Huanică Ionică ăsta este so very overrated. Dar e ok până la urmă, din text înțelegem că autorul nu se referă la el ca actor. De filme hollywood cel puțin. Drept e că m-aș uita și eu la un icsicsics cu exa lui Moazel Joe Le Taxi. Mnoah, am zis-o, că prea mă dădeam corect.

  5. rockozaur spune:

    Ai zis bine cuvîntul cela, LOVE. Johnny și cu mine avem o relație mai degrabă spirituală, nu cred că am petrecut mai mult de juma’ de oră în total, imaginându-mi cum arată ‘ula lui 😀

  6. Sorin spune:

    Wanna share?

  7. rockozaur spune:

    întrebarea e dacă tu sigur vrei să afli…

    1. Sorin spune:

      … ei bine, e interesant sa vezi si prin ochelarii ei, nu?

      1. rockozaur spune:

        un singur lucru zic. ‘ula lu’ Johnny e ca sfintele moaște!doar că nu-i uscată.

        1. Sorin spune:

          Care e optimul… idealul… ce face o piulă să fie așa tămăduitoare? Ar fi faină o postare întreagă, să-nțeleg și eu. O analiză. O critică. O… comparativă. Între „mică da’ veselă” și „mare să fie că de restu’ mă ocup”. Te bagi? Dau bere! 🙂

          1. rockozaur spune:

            hm, hm, hm.
            filosofia pulii, cum să faci să ai pula pulii, 7 trucuri să-ți fandosești pula, 5 secrete despre frenul.
            ok, adun material și bag textu’.
            ți-l dau cu dedicație 😀

  8. Sorin spune:

    Bere deci.

    1. Sorin spune:

      M-am mai documentat. Multe păreri împărțite-n toate zările.
      Uite de pildă cum Mariuța îmi spunea că este nebună după Gelu pentru că au gusturi muzicale comune, amândoi sunt fani Cătălin Crișan. Ba Gelu chiar are tatuat ghici unde refrenul preferat: „DACĂ DRAGOSTE NU E, NIMIC NU E!”
      Abia aștept unghiul tău!

  9. rockozaur spune:

    stai sa-mi desfac picioarele si sa ma gandesc adanc

    1. Sorin spune:

      Cum să stai când o vezi că gândește atât de adânc?!?

Aș putea să tac sau să zic:

