Topuri și toape

Ăștia care n-au salată boeuf de preparat se țin de retrospective, rezoluții și urări. Io n-am nimic de făcut musai, îs la cafeaua numărul trei și habar nu am cum o cheamă pe ziua de azi. Mi-am propus să termin de citit trei cărțulii pînă diseară, oricum n-am planuri de party, de cîțiva ani mă cac consecvent în revelioane și am o plăcere bolnavă, de nemernică, să mă trezesc în dimineața de 1 ianuarie devreme-devreme, ca să mă simt mai bună decît restul lumii. Măcar cîteva minute, o dată-n an, să-mi fîsîi mantra matinală care sună așa: I hate myself. Oricum mă balonez mintenaș la loc cu ură de sine, mi se borțoșează pungile de sub ochi, îmi populez mintea cu băieței pișăcioși, iar restul se popizdează cu fetițe crăcănate. Am zis așa, am zis hai să fac un top al bețiilor de anul ăsta, din păcate e plictisitor, pentru că nu-i frumos să detaliez scîrboșenii în public. Pe locul trei e beția de care mi-e cam rușine, pentru că am spus chestii urîte, dar nu foarte rușine, pentru că erau adevărate;  pe locul doi e beția din timpul lansării lui Vrum-vrum și pe primul loc e beția de care mi-e cel mai rușine pentru că implică alte persoane de sex. Deci, cum ziceam, boooooring. Apoi am zis așa, am zis hai să fac un top al revelioanelor de pînă acum. Pe locul trei ar fi party-ul dintr-o sală de sport, cînd mi-am luat o minge-n obraz, am însămînțat un tip cu ură față de mine și am fugit izgonită de un uriaș care flutura o bîtă. Pe locul doi, hm, cred că aș putea pune revelionul cînd mi-am instalat router-ul,  am băut Cavadoro peștișor și am încercat să îmi țin respirația, dar n-am murit. Pe primul loc n-am nimic meritoriu, încă aștept să întîmplu cel mai penal revelion. Ți-am zis, nu-s om de retrospective, nici salată n-am de făcut. Topul celor mai mișto cărți citite anul ăsta? Scrisorarul lui Șișkin, Zenobia lui Naum și Interviul lui Voronca. Topul chiloților de anul ăsta? Ăia roșii din dantelă, ăia negri din satin și propria piele nebronzată în formă de chilot cu tăietură italienească. Topul filmelor nu-l fac, că n-am văzut filme sau le-am uitat. Topul masculilor sexoși, hm, e ăla cu păr pe piept, mai e ăla cu aia destul de, și pe primul loc e Peter Tagtren, pentru că seamănă cu Johnny Depp. Uite că m-a apucat Urîtul de cur, îmi vine să mă așez, dar nu așa, oricum, ci să mă așez definitiv de parcă aș fi crescută din așezătoare, să-mi dea intemperiile peste scăfîrlie și să nu mă clintesc, să mă zdruncine cutremurele de să-mi flencăne șuncile și nici măcar în silă să nu mă opintesc. Trebuie să-mi sun bunicii să le zic lamulțan, apoi să-nchid telefonelul și să mă bag în congelator, printre inimioarele pe care le păstrez la rece și le schimb săptămînal ca să nu se uzeze. Dacă n-aș fi mahmură cu spume, m-aș îmbăta și-aș adormi, să mă trezesc mîine dimineață de tot, ca să mă simt frumos și să dansez – poleită cu superba ignoranță a omului care nu se uită pe cine calcă -măscări în fața lumii de pleoape închise.

2 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Gnossienne spune:

    Cât de faină ești pentru plăcerea ta nemernică, curajoaso!! Eu sunt cu gura apă după ce spui tu. Lasă, bucură-te tu și pentru mine, cum spune bunica.

    Lamulțan și fă-te mâine dimineață dans macabru în timp de noi dormităm după noaptea de dezmăț – sau mai degrabă nesomn.

  2. scrisopata spune:

    Mã gîndesc sã dansez lambada pe la șese in zã morning, sã știi cã! Io nu vreau sã mã dicstrez la noapte pentru cãci sunt veninoasã plus neagrã la fuflet și-n cerul gurii, na. Lamulțan!

Aș putea să tac sau să zic:

