de ulă să mă treci strada

 

Nu-mi prea place mie să urez și să mă dau interesată de binele altora, în general nu vreau să moară oameni, doar cînd mã înfurii aș vrea sã-i asasinez pe unii, dar după douăj de secunde nu mai vreau să moară, deci nu se pune.  În rest, n-au decît să trăiască toți, să le fie bine și sã aibã sãrbãtori fericite, casa casă masa masă buda budă, bla bla. O mare lãbãrealã urãrile astea. Praf în ochi. Deci, nu mă dau la pupat, la îmbrățișat, nu prea rețin nici aniversările, ce să mai zic de onomastici, nu știu ce se spune la nuntă-botez-înmormîntare, știu ce se spune la bar, încă o bere, te rog. Bun și-atît. Mă irită la cur bunătatea de ocazie și guralivii care urează de bine sau anunță că se vor duce să aprindă o lumînare albă pentru al n-lea omuleț care s-a bătut cu focu-n colectiv. Du-te. Doar du-te și taci.

Mã întreb dacã se mai dau semeseuri cu urãri zborșite. Mie nu-mi mai dã nimeni, pentru cã nu apreciez eforturile și fac mișto de expeditori. Așa cã nu mai știu ce e fancy la ocazii d-astea.

Urãrile…La uzinã erau unele care gãseau felicitãri virtuale și le trimiteau tuturor pe mail. Ar fi trebuit sã mã simt…cum? Nu le cunoșteam personal pe dudui. De ce le-ar fi pãsat lor de grosimea fericirii în care-mi petrec sãrbãtorile? Nu-ș bre…Urează de bine apropiaților, cînd ciocnești paharul cu vin, bucură-i cu ceva ce știi că le trebuie sau nu le trebuie dar își doresc, fie că e o pereche de șosete, fie că e un inel din argint cu piatră neagră. Pupă mîțele, laudă cozonacul maică-tii, du-te sã iei pîine, pregãtește mãtura sã fugãrești popii veniți fãrã invitație. Colindătorii, fiecare cum poftește, eu nu le deschid, mă sperie de-mi dau toate spumele pe nas, sună și bat la ușă de 2-3 ori, după aia hăulesc pe culoar și mi-e frică să deschid în pula mea, serios, parcă suntem retarzi, coaie, aplicãm la oraș obiceiuri din sat, se colinda frumos, indeed, toți copchiii de țărani se adunau, omii îi știau, al cui ești tu, țîncule?! Al Mărioarii, ai? Na un covrigel. Dar la bloc? Azi iar îmi sare inima că bat unii la ușă, cine pula mea să fie? Administratorul, că n-am plătit întreținerea? Tanti Jeni cu lumina? Vecinul de sub mine, l-am inundat? Nu știu frate, dar pocnește-n ușă de mi vibrează clitorisul și cînd mă uit pe vizor, colindăreții, numai bine că atunci trebuia să și cobor că venise El Padre cu pachet. Zic lu’ Blackbloodandpain, hai du-te tu, că ai deja papucii în picioare, ce crezi, nu se duce, că n-am deschis colindătorilor și nu poți să le dai așa peste nas. Poftim?! Mi-a sărit muștarul, instant eram în papucei și treceam printre colindători, sărbători fericite, mulțumesc, și vouă la fel, n-aveți, n-am, deschiiideeeeeeeți ușaaaaaaa….Adică să nu ies din casă pentru a nu leza sentimentele colindăreților? Dude, nu sunt obligată să deschid ușa și să dau bani sau dulciuri străinilor, într-un oraș cu cîți pula mea om fi, just google it, bașca-ntr-un cartier bercenar. Și mă apucă dracii cînd văd că există jena asta ipocrită, mda, nu le deschid, nu le dau nimic, dar prefer să rămîn în casă, ostatic în propria mea casă, pînă cînd pleacă pulifricii ăștia pe care nu îi cunosc și cărora nu le sunt dator cu nimic, dar pentru că există o tradiție, de cînd făcea plopul pere și răchita micșunele, de a da covrigel, eu, acum, după o mie de ani, nu-mi fac treaba pentru că sunt ăia pe hol.

În fine. Sunt puțin stresată în perioada asta. Toți au limbrici în cur. Citesc Scrisorarul lui Șișkin și plîng. Mă apuc de Eria lui Gabrielle Guvenel. Beau vin. Mă joc cu Vrum-vrum, fac felicitări cu el. Cu personajele, cu Johnny Depp și Eris, cu căcatul. Mă uit la pozele lui Miluță de-atunci, de dinainte. Mă întreb dacă ar trebui să deschid tuturor colindăreților, cu riscul de a fi hăcuită de bercenarii sămînțari chitiți să facă un ban de sărbători, sau să mă asigur că nu vor mai intra colindăreții în bloc ca să deranjeze, cine știe, vreun bolnav de inimă, cu bătăile lor indecente în ușă, ca să nu mai spun de cîinii singuri acasă care atît așteaptă ca să latre două ore după aia. Ce e bine ce e rău, să colectez uleiul uzat și să fac dușuri rapide, cerșetoarea obeză de la megaimaj care vine la post de două ori pe săptămînă nu m-a convins nici azi, deși aveam doi lei în mînă, ce să fac bre, cînd lucram la uzină aveam un client cerșetor care depunea în cont 2000 de lei săptămînal, două săptămîni pe lună, în bancnote de un leu. Scuipate, umede și împuțite. Trebuia să le număr. Da, ălelalte două săptămîni era liber. Eu cîștigam 1700 de lei într-o lună, atunci. Și l-am întîlnit în tramvai, cînta colinde. Un domn bine îmbrăcat s-a lăsat impresionat, i-a dat 5 lei. Mai încolo i-au dat și alții bani.

Iar eu scriu acum articole, pentru care mă documentez din minim trei surse, de o pagină juma’, pe 12 lei bucata.

Și nu vreau să deschid colindăreților, pricepi? Nu vreau. S-o spun p-a dreaptă, nu vreau. Și detest perioada asta. Mă stresează.  De ce omorîm brazi, de ce colindăm, de ce ne urăm nici noi nu știm ce și mai ales din obligație prost înțeleasã sau de show off?! De pulă să mă treci strada, d-aia. Că altfel ce dracu’ facem?!

Așa că am făcut și eu o felicitare, totuși. Aia de sus, Enjoy. E cu personajele din Vrum-vrum.

7 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Alex spune:

    ieftine articolele astea

  2. boemul spune:

    hai petrecere plăcută! aştept deschiderea barului ca să dau şi eu o bere şi să cumpăr nuştiuce carte 🙂

    1. scrisopata spune:

      until then, ia-ți bere din megaimaj și comandă Vrum-vrum de pe libris că deja simt că mă placi numai din cauza barului…and I am not that kind of girl! 😀

  3. xiron xin spune:

    Futele-un vâsc în freză ș-o flegmâ-n cur tutulor omilor care-ți maculează moș crăciunul pur, oamelor cu urări cleioase dă-le dildouri de oțel spikeoase și pune-i să se zdrumice-n sfinctere sacrificate dual sacral sub posterul cu nativitatea. Și pormă bea.

    1. scrisopata spune:

      mă doare-n cur de moș crăciun și nici n-ar fi trebuit să scriu textul ăsta, dar eram beată și foarte supărată pe mine. și pormă am mai beut.

Aș putea să tac sau să zic:

