Dragă lume nebună

2 Ianuarie 2015– Sunt cu maică-mea într-o librărie. Îi arăt cărțile de pe raftul cu litera F, scobesc între două volume și-i zic:

-Uite, aici o să fie cartea mea. 

-Cînd?

-Anul ăsta. 

Mama nu știa că mîncam căcat. Eu habar nu aveam că, de data aceea, pentru prima dată în viață, de fapt nu mîncam deloc căcat.

22 Ianuarie 2015 – Citesc regulamentul concursului de debut literar Adenium Start și mi se pare că nu am voie să particip cu proză scurtă. Nu scrisesem vreodată altceva decît proză scurtă, nu aveam nici măcar o idee de roman, așa că am început să-l scriu din nimic.

După o săptămînă – Șefa de la uzină intenționează să mă promoveze, eu refuz, pentru că vreau să-mi concentrez toată atenția, și așa puțină, către romanul meu. Mă duc acasă, pun Led Zeppelin și scriu.

Într-o seară de martie – Recitesc condițiile de participare la concurs și îmi dau seama că era voie și cu proză scurtă. Înjur foarte urît. Scriu și ascult Led Zeppelin.

Spre sfîrșitul lui aprilie – Intru în criză de timp, termenul limită pentru înscrierea în concurs este 1 mai. Închei romanul cu sufletul la gură, îl rog pe G. să-l citească. Îl citește și-mi spune că e nasol și că e cam Alzheimer. Plîng și mormăi că nu e Alzheimer, e Malțheimer. Ne certăm. Ascult Slipknot, urlu, am timp doar să modific finalul și împărțirea pe capitole. Îl trimit cu o zi înainte de termenul limită.

1 mai 2015 – Editura anunță prelungirea perioadei de înscrieri pînă în iunie. Mă îmbăt de nervi și ascult Slayer.

Prin vară– Vrum-vrum e printre cei cinci finaliști la categoria Proză. Mă împac cu G. care îmi spune că o să deschidă un book bar și ar vrea să-l numească Piua, după restaurantul unde nu se întîmplă niciodată nimic rău, din romanul meu. Mă bucur tare.

Sfîrșitul lui august – Demisionez de la uzină și mă îmbăt de fericire.

2 septembrie 2015 – Mă sună de la Adenium să-mi spună că Vrum-vrum e șmecher de șmecher și a cîștigat. Plîng și o sun pe mama s-o anunț că n-am mîncat căcat și că o să vadă cartea fix acolo, pe raft, unde scobisem la începutul anului. G. zice, Bă, ce-ar fi să vii tu să lucrezi la P!ua? Eu rîd, haha. După încă două beri zic Ok, bre.

30 octombrie 2015 – Lumea se zdruncină. Catastrofa din Colectiv mă lasă fără cuvinte. Vreau să îmbrățișez fiecare roacker pe care-l văd și să-i strig în ureche Ce bine că ești bine!

10 noiembrie 2015 -Stau în P!ua pe un scăunel de plastic, alături se montează niște rafturi iar eu mă uit la coperta lui Vrum-vrum. G. mă privește circumspect și mă întreabă dacă am rezolvat nu-ș ce chestii îmi dăduse de făcut. Mă apuc de treabă.

13 noiembrie 2015 – Lumea se omoară. Dintotdeauna, dar acum parcã mai abitir, de parcã s-ar da premii. Oameni rãi rup viața în fîșii cu care ne leagă mîinile și ne astupă gurile. Mă țin cu dinții de fiecare fărîmă de bucurie, de prieteni, de părinți, de oameni frumoși, de cărți, de mîțe,  de Vrum-vrum și de P!ua.  Echipa P!ua face tot ce trebuie ca book barul cu moț să fie un safe-place, unde să veniți cu drag și să ne jucăm de-a ce vreți voi, să citim, să rîdem cu hihi sau haha, chiar și hoho, să bem cele mai artizanale beri, să căutăm comori și să facem o grăma’ de chestii faine.

15 noiembrie 2015– De azi într-o săptămînă, pe 22 noiembrie,  îl lansez pe Vrum-vrum la tîrgul de carte Gaudeamus. O să mă pregătesc cu juma de litru de vin alb, din ăla ieftin, la 7 lei sticla, pentru că sunt foarte timidă, și cu două ștampile personalizate, pentru că am o semnătură hidoasă. Mă gîndesc la cît de imposibil părea la început că o să reușesc. La cît de imposibil pare că lumea va înceta să se poarte ca o descreierată.

Eu am reușit. Hai, lume, că se poate!

Comandă Vrum-vrum de aici. 

8 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. alma nahe spune:

    Raft gol îți urez, da’ de la vânzări!

  2. scrisopata spune:

    Așa să fie, mulțumesc și te aștept la evenimentul de lansare 🙂

  3. Gnossienne spune:

    Ghinioane, dar numai spre bine, văzut-ai?!

    Știi, prietenii apropiați nu prea îndrăznesc niciodată să se laude unii pe alții, o fi de datoria lor să fie sceptici, ca să fie surpriza mai mare pe urmă.

    Mi-ar fi plăcut să pot ajunge la lansare, mă cam oftic că ratez acest eveniment important pentru tine, dar o să cumpăr cartea când ajung în România. Să vedem dacă e Alzheimer sau Malțheimer, Rocozauzheimer…

    1. scrisopata spune:

      Las’ că rog pe cineva să filmeze cînd mă bîlbîi și mă împiedic în propriile picioare 😀
      Prietenii apropiați au și ei preferințele lor, îs eu mai furtunoasă la nervi, dar important e că berea-i gustoasă în special cînd o bei cu friendjii.
      Fii cu ochii-n șaptișpe pe unde umbli matale și să ne vedem cînd ne vedem.

  4. boemul spune:

    io nu pot pentru ca să ajung pe motiv de ceva deplasări, da’ să ştii că dacă vine o blondă înaltă care vorbeşte stricat româneşte, şi îţi cere un autograf pe un exemplar, io am trimis-o. da’ ascunde vinul, că îmi seamănă 🙂

    1. scrisopata spune:

      blondă înaltă? nu ți-o mai dau înapoi, am niște chestii de luat de pe rafturile de foarte sus.

  5. xiron xin spune:

    poa’ c-o s-ajung sigur … da io-s şi mai foarte timid din născare şi-o să am un moment tahicariic când o să te văz rânjind foarte timidă spre viitor, cu cartea-ntre deşte 😦 (bine-ar fi s-aducă JooJoo o nuia ascunsă-n pletele-alea ca s-o folosească pe post de defribilator; just în caz de).
    n-aş prea vrea să am vun atac de panică de emoţie de bucurie … aşa co să mă dosesc după mulţimea care-o să te rap-laude de zor sau de dor ş-o să fâlfâi leneş din genele ochiului alb, ca dintr-o scorbură căptuşită cu ciocuri de struţ şi unghii de ştrumfi.
    mai erea ceva … mmmm … a, da: sunt multe feluri de vin.

  6. scrisopata spune:

    poa’ s-aducă JooJoo și o nuia telescopică ascunsă-ntre dește, de fibrilat o să-mi fibrilez ițele și pe mama ițelor de hemoție. cît despre vin, să fie vin de drag, vin de curiozitate și vin alb, io așa văd în meniu.
    în mulțime, după mulțime, prea puțin contează, bine că ești.

Aș putea să tac sau să zic:

