Cum să citești Murakami în siguranță

Câteodată am o poftă nebună de Murakami, încep să mă agit și să îmi fac provizii de spaghete, îmi observ atentă urechile în oglindă și sun la ai mei să văd dacă nu cumva a dispărut vreo pisică. Pentru că astea sunt câteva din familiaritățile lui Murakami cu cititorii: spaghetele, urechile, pisicile, și mai sunt o grămadă, berea, ceaiul, dereticatul, uneori niște iubiri secrete și mai ales ciudate. Sunt așa, ca un fel de locuri de popas pentru cititor, unde se închid toți ochii și se aude, ca din pântec, cum îi bate inima scriitorului.

Am identificat mai multe obiceiuri pe care ori le urmezi deja fără să știi, atunci când citești Murakami, ori n-ar strica să-ncepi să le ai. Eu nu zic că e periculos să citești vreuna din cărțile lui, zic doar că uneori, în carte sau pe lângă, se întâmplă niște chestii de stă mâța-n coadă, asta dacă nu dispare, bineînțeles. Bun, deci am adunat câteva reguli de citit și le-am pus în „Verdict: Cărțuire!”  Ia uite-aici un ritual de cititor-murakamian, l-am decantat din Kafka pe malul mării.

„Când citești Murakami trebuie să-ți dozezi atent paginile, altfel ți se înfierbîntă creierul de la ghicitori, simboluri și pisici vorbărețe, și tâmpești. Am constatat că cea mai bună metodă este să citești puțin, cât încape într-o bucată de douăj’ de minute, apoi să plescăi satisfăcut cu ochii închiși pînă când auzi un țac de la cutia de pepsi light desfăcută în fața frigiderului de cineva dintr-o lume de niciunde. Sau până când te gâdilă în ureche niște mustăți crocant-apretate de motan. Sau, dacă ești cu adevărat murakamian în gândire și te ține, până când descoperi soluția unei ghicitori.”

Și ca să fiți pregătiți în caz că vine pofta de Murakami brusc și violent, vă pun la îndemână jos de tot ebook-ul meu  (disponibil pentru descărcare în format epub, mobi și online), în care Scrisopata, pe lângă ghidul de citit Murakami în siguranță, mai scrie și despre câteva impresii post- citit Murakami.

Iar pentru cei mai curajoși dintre curajoși, pentru cei care nu se tem să intre în cărți, n-aveți decât să comandați cartea Kafka pe malul mării de aici, să citiți ca apucații și mai vedem după aia…dacă vă mai vede cineva. 😀

descarcă Verdict Cărțuire

2 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. iczs spune:

    Daca scriu ceva poate te gandesti, iar asta :))dar ma risc oricum. In curând iti iau si cartea la ochi sa vad ce e in mintea ta, sper sa nu rămân cu sechele.

    1. de fapt mă gîndesc ia să văz ce zice iczsuleț. iar Cărțuirea e cuminte, face parte chiar dintr-un proiect personal de promovare a lecturii 😀 trust me!

Aș putea să tac sau să zic:

