scriindă fiind, aburez

Sunt ferm convinsă că este mult mai ușor să faci sex cu 100 de masculi într-o noapte decât să scrii un roman comestibil în 100 de zile. Zic comestibil, adică genul de carte pe care o citești în două ore și-ți place ca meniul cu cheeseburger, fries și sprite de la mec.

Ziua 53. Mi-a turbat romanul. Aiwaas mi-l dictează, acum s-a dus la curve, nu-ș cînd se întoarce. Meanwhile, beau vin și-mi privesc personajele, le-am lăsat într-un restaurant ascuns după un pîlc de arbuști. O gagică excelentă, un dude scriitor în revizie,  o pisică rîrîită de rit discordian și un Triunghiular. Nu știu cine este Triunghiularul. Prietenaș cu Aiwaas. Mă uitam adineauri la ce-am scris ieri și-am zis, bre, trebuie să schimb muzica, gata cu Pink Floyd, de doi ani ascult zilnic Pink Floyd, nu se mai poate, uite ce se întîmplă (mă gîndeam și derulam paginile), uite!!!! Uite ce face aici tîmpita asta, se pișă pe….fuck, și pisica asta nu are ce căuta nicăieri și (între timp începe Run Like Hell și fredonez de nu mai pot) și de ce dracului miroase a friptură?!!??!? Așa că m-am interesat de noutăți și am aflat că Machine Head au album nou. Ce-mi mai place mie de Robb. Bineînțeles că zic de el prin roman. Pun tot ce-mi place în povestea asta. Aproape tot. Are, carevasăzică, pisici, hamburgeri, motociclete, țîțe mari, bere, roack, Johnny Depp, magie, haos, pîrțuri, păturici, ketchup, cartofi prăjiți.

Nu are sex.

Nici aer înainte de ploaie și nici aer după ploaie. Dar dacă tot am aflat cu ocazia asta că îmi place, o să-l bag. E greu, dude. Sigur că eram cu gura mare înainte să încep treaba, pfoa, dacă aș scrie eu, ar fi genial, ar fi cea mai tare carte ever, ar sta prazu-n coadă. Mda, uite-mă apucată și aproape disperată. Încă nu complet, că mai am niște vreme. Scriu cu deadline, ofcors, altfel nu-mi mișc curul. Ce-am zis eu, deșteaptă cum mă cunosc, dacă tot face Adenium concurs, hai să mă bag, citesc repede condițiile, înțeleg prin proză exclusiv proză lungă adică roman și mă apuc de roman, n-aveam nici un căcat de idee, m-am gîndit într-o seară, a doua zi deja scriam rînjind. După fro lună recitesc condițiile și aflu că se putea și proză scurtă, adică io mă simt mai survivor așa cînd vine vorba de shorties, nu de alta dar CÎND NU AI O IDEE DE ROMAN ÎN CAP E CAM GREU SĂ-L ÎNCEPI DE PE O ZI PE ALTA ȘI SĂ-L TERMINI ÎN TREI LUNI. Cum deja scrisesem cîteva zeci de pagini, ce s-o mai dau la întors?! Roman, tăticu’. Așa că scriu. Vorba vine, că mai mult înjur, citesc și rescriu. Rescriu masiv. Mă sperii. Că doar am mai citit și io cărți, inclusiv cărți despre  cum se scrie o carte, și parcă făceai un draft, apoi tăiai din el conform regulii lui Stephen King și tot așa. Io scriu și rescriu, scriu și rescriu. Rescriu și scriu. Nici alcool nu-mi mai vine a bea așa mult că dacă beau îmi bag pula și mă duc la somn. Și mai am do..pat… o lună și…pizda calului, pînă-n mai. Dacă aveam înainte să încep chestia asta, măcar cea mai vagă idee despre cît de dificil este să scrii o carte,

apăi acum am luat ideea aia și-am bagat-o în bere și miere și lapte de pasăre și clătite și french fries și înghețată cu aromă de tiramisu

pentru că atît de al naibii de plăcut este să mori în tine chinuindu-te să scrii o poveste lungă, lungă, cît un romănel de citit pe veceu în tranșe. nu se compară nimic cu plăcerea pe care o simți cînd treci puntea unei scene care te macină de cîteva zile. Cînd scrii cu demonul Aiwaas în ceafă, îți suflă în ureche și-ți face ciuciuleți de piele de găină peste tot. Cînd vezi pramatiile de personaje născîndu-se din senin, cînd le vezi acționînd fără să le îndemni, cînd le auzi vorbind de nu pricepi ce spun.

Copii? Ha. Niciodată.

O să fiu duduia nebună cu multe pisici, care a scris multe cărți foarte proaste, de care e foarte mîndră și pe care nici măcar nu le împrumută altora să le citească pentru că oricum nu ar înțelege ce-a fost în capul ei. Nici ea nu a înțeles. Dar i-a plăcut fiecare moment în care le-a născut. De prea multe ori mai mult decît dacă s-ar fi futut cu 100 de pulărăi într-o noapte.

2 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. iczs spune:

    Fără comentarii că te rețin de la scris 🙂

    1. așa e, mai bine cântă!

Aș putea să tac sau să zic:

