La mulți ani, Robert Mapplethorpe!

Am cumpărat o carte. Asta

pe-cand-eram-doar-niste-pusti

Cartea m-a cumpărat pe mine, banii s-au mutat dintr-o parte în alta.

Cartea a rămas leneșă în mîinile mele, s-a crăcănat s-a șifonat s-a pătat, s-a lăsat citită.

Azi m-a lăsat s-o termin, s-o închid cu palma de mai multe ori să tacă, s-o pun pe birou și să mă bucur.

rob

Să cînt lamulțiani Robert, azi e ziua ta, patru noiembrie, Patti ți-a aprins mulți cai în mintea mea să mă tropăie. Să mă calce pe cute, pe tare, să mă calce pe păcate. Bucură-te, Robert, îți înmoi viața în vin și o mănînc, să crească în mine un roberțel delicat cu vene proeminente pe mîini, un roberțel hotărît care nu-și prostitutează munca lui ci trupul primit, un roberțel care face artă din pulă și cur și nu-și cere scuze pentru asta, un roberțel ca cel de care m-am lipit în cinci zile, atît. Te iubesc de cinci zile, cui ce-i pasă că ești mort, cui ce-i pasă că erai ghei, cui ce-i pasă de firimiturile astea, Patti Smith, prietena ta cum nu e alta, a făcut ceva extraordinar în cartea voastră, ceva fără de care nu aș fi ajuns niciodată la tine, aș fi fost tristă și n-aș fi știut de ce. Sau poate te-aș fi cunoscut cumva, prin referințe, ca și cum aș merge la un date organizat de amici. Nașpa. Vezi tu, noi doi ne-am cunoscut printr-o altă necunoscută pentru mine, Patti, printr-o carte pe care am cumpărat-o fără să știu de ce, fără să vreau chiar, numai că lipsea din stoc cartea pe care o voiam de fapt. Îmi clopoțea ceva ciudat prin cap în fața pozei voastre de pe copertă, asta e, nu știam cine dracu’ e Robert Mapplethorpe și auzisem vag de Patti Smith. Cîteva pagini, Robert, atît i-au trebuit minunii ăsteia de femeie ca să mă facă să te admir, mai întîi, apoi să te iubesc pur și simplu. Nu-mi place cum arăți, oricum ești ghei, deci ce naiba e cu mine? Hai să-ți spun, poate găsesc cu ocazia asta secretul iubirii.

Faci coliere din pene, mărgele, cranii, orice. Scotocești magazinele de antichități, lucrezi enorm și ai încredere în munca ta, ți-ai înfruntat tatăl și ai mers pe drumul tău, i-ai spus la un moment dat lui Patti că dacă pleacă te faci homosexual și te-ai făcut, bați constant fata la cap să deseneze, să scrie poezii și să citească în public, faci poze în alb și negru, nu-ți ceri scuze pentru arta ta, o asiguri mereu pe Patti că o iubești înainte să-ți faci tura de prostituție. De ce te prefer totuși pe tine lui Patti, deși o ascult constant, crede-mă, trebuie să citesc toate volumele ei de poezii, să-i văd toate concertele și să-i ascult toate cîntecele, deci de ce te prefer pe tine…pentru că ceva în mine rezonează cu tine cumva pe undeva, cu slăbiciunile tale poate. Patti e mai puternică și e încă în viață. Tu, nu. D-aia, Robert, îți spun acum La mulți ani, oriunde ai fi!

O să fac un colier în amintirea ta. O să-l fotografiez și o să-l arăt lumii și o să ți-l arăt cumva și ție. Promit.

Aș putea să tac sau să zic:

