Emanciparea Veronicăi

Dragă Cezărel,

Iată că-ţi scriu cu întârziere, întrucât am avut niscai dificultăţi în bătătură. Aşa-i la ţară, mai sunt şi probleme, nu doar bucurii.

Ştii că vorbisem cu muncitorii să-mi umble la canalizare, după ce termină cu álde Strâmbenii. Ei, tocmai mă-ntorceam de la ăştia, bătusem palma cu băieţii, şi când ajung acasă, Veronica plânsă toată, zic ce-ai fă?! Muri mă-ta? Mă ia Veronica de mână, prima dată-n zece ani, şi mă duce-n fundul curţii, uite, raţa aia înflorată căzu în veceu. Mă uit, nu văd, că era întuneric, da’ lighioana măcăia. Veronico, hait! Acţionăm urgent. Adu lanterna şi sfoara. Ştii că eu mă mișc în forţă şi nu pierd vremea în situaţii critice, Veronica e muiere, a pişat ochii în veceu până am venit eu. Lasă că rezolvăm, îmi suflec mânecile, aprind lanterna şi fac un laţ din sfoară să prind raţa de cap. Cum dădeam s-o prind, cum mişca a dracu’ din gât. M-am pus pe burtă şi i-am băgat lumina în ochi, am orbit-o şi-am scos-o cu lațul. Murdară rău. Ce să-i fac, nu o las aşa că e păcat, e suflet. Am dus-o la cişmeaua de pe stradă că n-am vrut să spurc puţul nostru. Spălam raţa săraca, se zbătea, măcăia, atâta gălăgie a făcut c-au ieşit muncitorii de la vecinul de se minunau cu toţii.

A doua zi vin băieţii să lucreze la canalizare. Ce să facă Veronica de mâncare să ajungă la atâta lume, raţă pe varză. Femeia, Cezărele…zici că de-a dracu le face pe toate.  Mă-ntrebau oamenii dacă e tot raţa aia de căzu în veceu, dar au mâncat, ce să facă. Ce-a fost în sufletu’ meu numai eu ştiu, că d-aia am luat-o la draci pe Veronica după ce-au plecat. Și ce-mi zice muierea? Că ea vrea veceu ca la oraş, pînă nu cade și găina-n hazna.

Aşa că-ţi scriu acum să-ţi zic să te uiţi matale prin magazinele de la voi după un veceu. Şi ne zici cît costă, că venim cu trenu’ într-o zi şi-ţi aducem nişte pulpe de raţă.

3 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. iczs spune:

    De ras isteric cu gura pana la urechi nu e, dar un zâmbet scoate 🙂
    Îmi place

    1. eu nu doresc sa cauzez isterie in populatie!

Aș putea să tac sau să zic:

