Roșu

Mă tot gîndesc la chestia asta cu unghiile roșii. În zilele cînd nu se întîmplă lucruri, sau se întîmplă oamenilor pe care nu-i cunoști, sau se ți se întîmplă ție dar sunt lucruri bune ori nedureroase, să te vezi punîndu-ți degetele ornate cu roșu de sînge pe obrazul cuiva e aproape artistic. Ca și cum ai picta uscat un chip, ca și cum ai culege căpșuni răscoapte, ca și cum ai alege din raft doi metri de mătase cu buline colorate.

Însă cît sunt de ridicole și obscene atunci cînd se întîmplă să se moară într-o zi. Se întîmplă faptul cu de la sine putere, pentru că poate și e indiferent la diferența dintre bine și rău, care de fapt, de alt fapt, nu există. Atunci e nasol, să ai unghii roșii care invocă pe fiecare pahar atins, pe fiecare umăr mîngîiat, pe fiecare lumînare aprinsă, pe fiecare lacrimă ștearsă, pînă și pe hîrtia igienică folosită că n-are jenă, invocă ziceam, ghici ce?! Sîngele, bravo. Era evident. Mda, și cînd se lasă cu sînge și inevitabil, cu lacrimi, nici nu mai ai timp să îți dai cu niște dizolvant pe unghiile nerușinate, că sunt prea multe chestii de făcut și ar părea poate chiar trivial să te ocupi de vreun aspect cosmetic în astfel de momente. Așa că le-am lăsat roșii, aș zice oarecum într-o replică obraznică adresată morții. Nu vreau să plec capul în fața ei, să mă încenușez, să mă îngrijorez, nici măcar să mă încenușorez, ca în fața vreunei forțe misterioase atotputernice conștiente. Oricum, nu mai mult decît în fața misterului unei farfurii sparte.

Dacă n-aș fi optat deja pentru incinerare, aș lăsa cu limbă de moarte să mi se vopsească toate unghiile-n roșu și, cu riscul de a-mi rupe degetele, să-mi îndrepte vreun curajos degetul mijlociu de la oricare mînă, la alegere dacă le mai am pe amîndouă, într-un Fuck Off! țeapăn, estetic și-ncărcat cu demnitate. Să răsară din coșciug ca o floare roșie Rimmel Rock’n Roll 703.

foff

3 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. iczs spune:

    Bine ai revenit…cu zâmbetul pe buze vad siiii semnul crucii :))) nu se vede rosul de aici, need zoom

    1. bine-ai revenit tu acilea, bre. pont-cel mai bine vezi rosul ala daca te dai pe unghiile tale 😀

      1. iczs spune:

        Nu cred ca rosu e potrivit pentru mine, cel putin nu la unghii, merg pe natural :))
        Eu sunt tot timpul aici, articolele tale im apar in feed integral spre deosebire de restul blogurilor unde sunt abonat. Cat timp nu scrii aceleasi banalitati ca si turma voi rămâne in zona 🙂

Aș putea să tac sau să zic:

