ultima Vamă

stăteam în toate picioarele pe plajă și mă uitam ca omu’ la un cîine negru care se tot dădea la apă. de pe o saltea gonflabilă se ridică un nene creț și negru ca fundul de ceaun, și-ncepe să meargă înspre mine. io, fix în timp ce persoana de non-culoare neagră era la nici douăj de centimetri de mine, încep să vorbesc cu mai sus menționatul cîine negru. Bă, black dude! ce pula mea faci? negrule!!!! Negrilăăăă!
Am conștientizat oarecum că ceva nu pare a fi în regulă și am continuat, exact în momentul în care omul negru era în dreptul meu, urlînd explicativ: CÎINE!

mă crăcisem regulamentar pe șezlong, citind Solaris. apare un plod de vreo cinci ani, pune mîna aia mică și lipicioasă pe șezlongul vecin, apoi urlă Mamaaiiieeeeee aici aici aici! Vine mamaie, apoi vine stră-mamaie. Îmi înfipsesem deja capul în prosop ca să-mi ascund lacrimile, că deja plodul se împiedica în papucii mei, urmînd să se prăvălească peste bere. Mi-am adunat belongingurile și-am mutat ostentativ șezlongul la un metru distanță de haos. Baba numărul unu se sesizează și mă-ntreabă, V-am deranjat cumva? Io mîrîi că Încă nu. Dar mă tem că va fi copilul prea gălăgios. La care baba mă asigură că nu va fi cazul, că plodul va sta mai mult în apă. Și a avut dreptate, nu chirăiala puradelului m-a deranjat, ci răgetele babei N-o deranja pe domnișoara!!! și verificările pe care le făcea regulat celeilalte babe, Bre! de ce dormi cu gura deschisă?!!?

sunt un om tolerant. chiar cred asta. nu am pretenții exagerate în ce privește berea sau mîncarea, poți să uiți de tacîmuri sau șervețele, poți pune cîte condimente vrei, poți chiar să-mi aduci bere blondă deși am cerut brună sau invers. dar dacă nu-mi aduci berea în timp util, sau uiți că ți-am comandat ceva sau tragi de timp cînd îmi aduci restul, te-ai lins pe bot de bacșiș. Mi se pare rezonabil să lași bacșiș dacă ai beneficiat de un serviciu decent. Dacă nu, nu las bacșiș, e simplu. Mbun. ziceam că-s extrem de tolerantă, chiar sunt, că după ce mi-a uitat complet de omletă un chelner R-tard din minunatul La Canapele tura trecută, am zis hai să mergem tot în haosul ăla, o să încerc să fiu calmă dar sper să nu mai fie nevoie. Cred în oameni. Pardon, credeam. Pentru că vine un alt R-tard, să-mi bag pula, îi caută cumva nu-ș cum, și stă paznic în gura noastră cît orbecăim prin meniuri. după un minut în care îi simt ăluia răsuflarea-n ceafă îi zic te rog, ne aduci niște bere deocamdată, că mai durează pînă ne hotărîm. o bere din aia și o a doua bere din ailaltă, mersi. vine omu după cinci minute cu niște beri, întreabă, berea număru’ unu la cine e? zic, la mine. mi-o dă și pleacă. berea număru’ doi ajunge la altă masă. revine la mine, îi zic uite, cred că nu m-am făcut prea bine înțeleasă (da, sunt și nesuferită uneori), am zis că vrem două beri, una așa și alta așa. Aaaaaaa, da. Se luminează dînsul brusc. O aduc și pe cealaltă. SUPER!!! rîd eu ca de crăciun. Mbun, asta a fost ultima dată în locul cu pricina. Anul trecut am șters de pe listă Corsaru’. Și anul ăsta am încheiat și cu Barbă Neagră, că am cerut supă de legume și supă de vițel, aduce femeia supele și zice la cine e supa de legume? La mine! Și-mi dă supa de vițel.

și-n concluzie, nu că ar fi chiar nașpa în Vamă, dar m-am cam săturat. de țiganii care cer cinci lei pentru a beneficia de umbra umbreluțelor primite de ei gratis de la promoțiile Monster ceva, de zecile de plozi care urlă în urechea mea, de chelnerii de sezon care nu știu de capul lor, de prețurile umflate ca niște bube, de dansatorii de la felinar, de cocalari, de nenea ăla care vinde Nopți de vamă, a ajuns la partea a 3-a în pula mea…, de cine m-am mai săturat?! cam de tot ce e p-acolo, de cretinii care nu-și adună gunoaiele, de plozi, am mai zis dar sunt prea mulți și nu le văd rostul, ar trebui o plajă separată pentru ei (și izolată fonic), cu supraveghetori, să socializeze cu alți plozi, cum e la mall țarcul ăla unde se joacă și chirăie. Aș vrea să nu mai merg în Vama Veche. Că sunt prea mulți cretinoizi care urlă p-acolo Am plecat la vama veche ca să îmi găsesc pereche și încă ceva ceva cu ureche.

3 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. #vamaveche e acolo unde după ce treci de plăcuța de intrare în sat începi să borăști pe oricine prinzi în cale, preventiv, ca să nu borască oricinele înainte pe tine?

  2. se știe, nicăieri nu borăști cu mai multă pasiune ca-n vamaveche

    1. Șoseta spune:

      și presiune. că dacă nu borăști cu presiune suficientă, riști să borăști pe tine te t.

Aș putea să tac sau să zic:

