FIPR. Federația Internațională a Pomenilor din România

ziua asta a dat pe dinafară, am vorbit cu mamaie despre homosexuali, am vărsat ciorbă pe popa din sat și era să-mi scap telefonelul în haznaua din fundul curții, blestemată fiind ori de popa umezit din cauza neîndemânarii mele de chelneriță la parastas, ori de rața scăpată de tanti Veronica în latrină acum câțiva ani. pentru început, am făcut ochi la cinci dimineața, chestie care mă ucide. eram deci zombie când am aranjat prescurile și împărțelele pentru sus numita pomană, dar cu treaba asta m-am descurcat, am înfipt lumânările corespunzător în pâinici, am curățat usturoiul, am aranjat mesele, am servit farfuriile cu mâncare țăranilor care nu se supără că-i numesc țărani pentru că locuiesc la țară și asta scrie în siviul lor, am făcut mișto de veșnica pomenire cu tata pe toată durata acelei ceremonii de binecuvântare a bucatelor și a dracu’ știe ce se mai binecuvânta p-acolo, am hrănit trei câini și cinci pisici cu resturile nemâncate de ăia sătui care beneficiaseră și de o înmormântare prin vecini mai devreme. momentul în care am așezat farfuria cu ciorbă jumate pe masă, jumate pe popă m-a lăsat indiferentă, i-am adus niște șervețele după vreun sfert de oră așa că nu văd care era problema, popa oricum venise chitit pe pulpele de pui, nu pe zeamă. am spălat un coș imens de farfurii murdare, și nu la chiuvetă, nuuuu…în ligheane! cu apă scoasă tot de mine din puț. am făcut curat prin casă, am strâns resturile de la mese și-am zis că mă duc și eu să mă piș că mă țineam de vreo cinci ore. și intru în cămăruța numită latrină, las ușa întredeschisă pentru că acolo e bezna iadului, o blochez cu un lemn, ușui găinile care voiau să-mi invadeze intimitatea, mă desfac la blugi și dau să mă pun pe ciuci ca să-l fac pe pipi. și-aud un buf moale. hait, telefonelul din buzunarul de la spate al blugilor. mă gândeam, plm..cât de adâncă e haznaua și cu ce dracu o să-mi scot aparatul din căcat. oare o să mai funcționeze după aceea și oare o să mai vreau eu să-l folosesc după impactul cu fecale. mă ridic înspăimântată, nici nu făcusem pipi, și mă uit în spate. nu văd nimic. deschid ușa, năvălesc găinile și o rază de soare îmi arată prețiosul telefon căzut într-o rână pe niște lemne, aproape dar atât de departe de căcat. și mă bucur cum nu m-am bucurat de foarte multă vreme. în fine, termin pipilicul și mă duc înapoi la treburi, apuc să discut cu mamaie despre un alt popă care stă în casă cu șase băieți și cică l-a acuzat un sătean că ar fi homosexual, zice bunica, strălucindă pe la ochi. îi plac subiectele astea. comentăm noi meteahna asta, ajungem la biblie și mă plictisesc, mă duc pe la pisici, un cotoi mititel face khhhhiii la mine, mă-sa are o bubă imensă pe gât unde a mușcat-o un șobolan, apropo de șobolan, îl văd pe el sau pe o rudă de-a lui fugind de mânca pământul, urmărit de cei doi câini și de restul de pisici, mă dau bine pe lângă tataie, tataie îmi dă pe șestache o sticlă de vin și-mi zice să nu o las pe mama să mi-l ia, apoi îmi zice să-l servesc cu o țuică, ceea ce și fac cu mare plăcere…și e abia ora trei. până la nouă nu-ș ce pula mea am mai făcut. de stat nu am stat. am adunat ceapă și usturoi, mazăre, am tecuit mazărea, am mâncat cireșe și corcoduși crude direct din pom, l-am șicanat și pe cotoiul Mordor de m-a zgâriat sângeros pe mâini. acum beau al doilea pahar de vin și mă odihnesc. ce bine e în camera mea cu cărți și cafea ornată cu flori de mucigai în care-mi scrumez mentolatele Vogue. ce bine e să-mi urmăresc mintea odihnită care nu mai e în stare să se agațe de nimic, din cauza trupului prea obosit care-i cere toată atenția. câteodată mă gândesc că nu mi-ar strica o zi pe săptămână de muncă în aer liber și tataie chiar mi-a propus cu toată seriozitatea să merg la toamnă să culeg strugurii. deși am mustăcit în fața invitației, nu mi-ar strica deloc. apropo, chiar dacă-s a mai puturoasă dintre puturoși, disimulez talentul ăsta excepțional se pare, pentru că în cercul de țărani în care m-am învârtit azi cu blugii mei evazați suflecați, încălțată-n opinci și cu mânecile sumese pân-la cot, sunt considerată foarte vrednică! halal să-mi fie deci. mâine poimâine vezi că mă acceptă ăștia de la FIPR în rândurile lor.

4 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. boemul spune:

    întotdeauna mi-a plăcut cuvântul ăsta, pare a fi o combinaţie a două chestii interesante :))

  2. boemul spune:

    bucolic fiind c uvântul.

  3. o combinație de buci și colici?

    1. boemul spune:

      buci şi alcoolic… să fie doar de bine :))

Aș putea să tac sau să zic:

