e-o lume minunată, în care veți găsi, nuuuumai…

mi-ai stricat ritualurile, clar, mi-ai stricat magia vieții. uită-te și tu cum pare chestia asta, siropoasă și în același timp cimentată bine în clișeu. problema e că așa e. uite.

acum niște ani dădusem cu nasul în wicca, magii și alte celea, orbecăiam prin ritualuri și desenam cercuri magice oriunde și undeva în adâncul stupizeniei mele doream să fac niște vrăji ca Gandalf sau și mai fain, ca Hermione, să baghețesc prin aer și să spun chestii cool într-un fel de latină. eram cât se poate de majoră, vaccinată, dezvirginată și citită, totuși puneam botul în cel mai pueril mod la vrăjitorii pentru că…păi, da, încă mai sper ca treburile astea să fie accesibile în realitatea mea, nu doar în cea a cărților. în fine. pe vremea aia țin minte că făceam noaptea Lesser Banishing nu-ș cum pentagramritual blabla și mă simțeam ca o tolomacă, înconjurată de lumânări care costau o droaie de bani, colorate parfumate, ba chiar ținteam spre un pocal din argint care să mă ajute să-mi fac ritualurile și mai trv. nu se-ntâmpla nimic! absoooooolut nimic. nimicuța. am simțit o urmă de curent la un moment dat, așa de vag încât cred că dădusem de fapt un pârț din creier. să trec totuși la subiect.

bre, treaba cu ritualurile de fapt e pe bune, numai că astea cu vrăji și baghete e ca treaba cu clipurile pop. io de exemplu am zeci de ritualuri care mă fac să mă simt bine, fuckin’ alive și mă pun în enșpe mii de stări, dar nu e nevoie să dau cu tămâie prin casă sau să culeg micșunele nepișate de capre la trei dimineața. e suficient să mănânc un cabanos în aluat la metrou înainte să ajung la uzină, sau să aprind o țigară imediat după ce iau prima gură de bere, sau să beau trei beri una după alta fără pauză ca să adorm și să visez frumos în vinerile când sunt extrem de obosită, sau să îmi smulg pielea de pe mine încercând să descopăr tonul și prima frază a unei recenzii pe care vreau să o scriu, tulburând zeci de pagini web procrastinând procesul efectiv de gândire la chestia în cauză. și mai am din astea, când sunt tristă invoc imaginea unui pisic cu nasul roz și umed, când mă cac fumez o țigară ca să mă relaxez deși nu am probleme de constipație dar așa e mult mai plăcută experiența căcării,  când mă plictisesc imediat îmi apare în minte mutra vreunui vocal sau chitarist (nu merge cu tobari sau basiști, nu-ș de ce) dintr-o trupă de roacheri cu care mă mozolesc după concert și tot așa. ei, fute-mi un ritual din ăsta și m-ai distrus.

întâlnește-te cu mine când îmi iau cabanosul matinal, cu cartea pe genunchi și obligă-mă să fac conversație în loc să petrec cu mine însămi alea câteva minute când de regulă încă mai am pe față urmele cutelor de pe cearceaf. zi-mi că mor de cancer ca să nu mai aprind țigara aia de la prima gură de bere sau prima bășină. pune-mă să scriu fără să ascult muzica de-i place autorului cărții despre care scriu sau coloana sonoră a filmului care s-a făcut după cartea despre care scriu și fără să umblu cheaună prin casă pe întuneric, mormăind „cu ce pula mea încep să pun un citat sau o chestie smart așa tre să fie o frază de efect da dar nu aia că aia e împărțită în două replici și tre să explic care cum vorbește mai bine scriu eu cum să zic dan al lui ion și măriei sau dan al lui ion și al măriei si cu surdu al cui era surdu și mitu al lui novac dar despre ăla zice în prima sau în a doua carte la dracu tre să verific unde e berea nu mai beau în viața mea doar acum” . și mă distrugi.

care era legătura cu clipurile pop? a, da. mă gîndeam că nenea sau tanti cîntăcioșii sună bine live dacă au coaie dar în clip, după ce bagă jdemilioane și autotuneuri și editări și pizda mea, sună și arată de zici ce-i aia. cu vrăjile și ritualurile e la fel, toți avem căcățelele noastre magice doar că nu-s cu baghete și expeliarmus sau expecto patronum, îs cu dați-mi un cabanos vă rog sau ai o brichetă?

trăim într-o lume magică, domnilor și doamnelor. în fiecare nenorocită de zi, care e atât de minunată încît nici măcar nu  o vedeți în toată vraja ei, căci ați orbi. și eu la fel.

Aș putea să tac sau să zic:

