poetul de la etajul doi și cartea lui Bukowski

i-am dat cartea lui Bukowski, Ham on Rye, s-o citească în tren. Asta a fost acum ceva vreme, mi-am amintit căutând prin teancul cu hârtii A4 care formează biblioteca de e-book-uri scoase la imprimanta de la serviciu. Pe o parte sunt mâzgălite cu tabele în Excel, pe cealaltă au bukovskianisme, quarcisme, psihologie transpersonală și pe Rodica Ojog Brașoveanu. Când a văzut cum arată exemplarul meu din Bukowski, și-a dat ochii peste cap. Îi reușea bine chestia asta, avea sub sprâncene niște mingiuțe de ping-pong și când voia să sublinieze vreun sentiment, în loc să-l exprime pe gură, își bulbuca ochii. Oricum, cea mai tare figură era aia când își exploda venele brațelor. Arătau ca rădăcinile unui ficus într-un ghiveci prea strâmt.

aveam nevoie de cartea aia acum. Mă încăpățânez să o numesc carte, chiar dacă nu arată așa. nici el nu arăta a poet și totuși era. Vorbesc despre poetul de la etajul doi, nu despre Bukowski. Câteodată eram tentată să văd asemănări între ei, dar în afară de naturalețea cu care mi-a spus într-o pizzerie Apucă-mi pula și taci!, n-am mai găsit alte congruențe. cât a stat în tren, citind foile A4 imprimate în economy mode, mi-a mai dat niște mesaje. Nu spunea cine știe ce, că o fată puțind a usturoi s-a uitat scârbită la el și la ceea ce citea, că s-a enervat și s-a descălțat iar fata s-a mutat câteva rânduri de scaune mai departe. că data viitoare o să facem ceva extraordinar.

n-ar fi trebuit să-i dau cartea.

2 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. geosanu spune:

    buna aia cu ficusu

  2. mai știi joculețul ăla FICUS? zi un nume de băiat/fată, o cifră, numeri literele și ce rămâne are o semnificație. ori te Fute, ori te Iubește, te ia-n Căsătorie, te Urăște, te Sărută. nu-ș de ce aveam o groază teribilă de litera F. credeam că e ceva rău.

Aș putea să tac sau să zic:

