șah mat

În anii trecuți mă umpleam de bube pe creier cum auzeam vorbindu-se despre masa de crăciun și dickstracția de revelion. Neuron-bubă-neuron-bubă-bubă-bubă. Acum mi-am pregătit oastea de miserupiști, cavaleria de dureri în cur și bombele cu alcool felurit. Am brad, am oaspeți, fac vizite, ce pula calului, nu mai e mult și mă consideră și pe mine lumea om.

Până la momentul ăla, însă…revelație!  Când eram mică, patinam pe tabla de șah și puneam piesele jocului să stea la coadă la măsline și zahăr. Îmi imaginez ce dezamăgire pe capul lui el padre, care se gândea pesemne că scoate o polihroniadă din mine, premianta clasei și speranța familionului. Mi-a adus jocul de șah plocon când eu nu voiam decît o păpușă blondă, pe vremea aia fetița din mine se lupta să iasă de sub porecla Japonezu sau Puradelu, cu care mă chema tata de la joacă. Mbun, și am jucat câteva partide de șah cu el padre, am luat bătaie, m-am plictisit, tata s-a ambiționat să mă ambiționeze, n-a reușit, cum nu a reușit să mă ambiționeze nici mai tîrziu să devin geniu în matematică, fizică și pilot de Formula 1 pe deasupra. Văzând că n-are cu cine, a abandonat jocul. L-am preluat eu și ani de zile m-am jucat oligofren cu piesele. Regii și reginele aveau zahărul, măslinele și uneori uleiul. Toți supușii se așezau în ordinea rangului, nebunii, caii, turele, pionii și niște pinguini de la un alt joc, plus doi personi dintr-un trenuleț stricat. Personii erau niște tubulețe colorate, cu bretonel și ochi, desenați schematic, d-aia aduceau mai mult cu niște personi decât cu omi. Ei, pe măsură ce avansau piesele  ca să ia rația de merinde, mai discutau între ele, discutau cu regii și reginele, unii aveau plângeri, alții rugăminți, se întâmplau amoruri, despărțiri, adultere, telenovele. Când mă plictiseam de măsline și zahăr, puneam piesele de șah să stea pe cutii întoarse cu fundul în sus, de diferite forme și mărimi, aplicând același sistem de avansare. Țîc, pionul negru trece pe cutia de pateu, calul alb vine în locul lui pe dopul de sticlă, din spate tura aleargă înnebunită să transmită un mesaj legat de regele care a căzut de pe cel mai înalt pahar. și tot așa. Iar de patinat…patinam fragmentat, de cele mai multe ori în timpul olimpiadelor. Tabla de șah era din carton lucios, o întorceam cu pătrățelele în sus și-mi târșâiam șosetele pe ea hâț în sus, hâț în jos. Făceam și triplu țulupuri.

Acum nu mai fac. Acum prefer să beau vișinată. Să bem, zic.

4 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Morgoth spune:

    Ma inviti la o visinata? 🙂

    1. stai la coada…dupa pioni!

  2. Morgoth spune:

    Ce rea esti… 😦

Aș putea să tac sau să zic:

