câteva impresii și niște Chuck Palahniuk

Sute de cruci și niciuna gesticulată de mine. Zeci de buze lipite de icoană, acolo unde eu mi-am lipit vârful nasului într-un pupic potrivit pentru a tăia din fașă orice năzuință spre o a doua întâlnire. Nicio găină spălată pe picioare de trecut pe sub sicriu, datină care mi-ar fi revenit mie spre îndeplinire, dacă n-ar fi fost preotul cu informațiile actualizate despre ce-i păgân și ce nu. Nu este păgân, se pare, obiceiul cu tămâierea.  Adică vii cu un recipient în care arzi tămâie, de lași fum în urma ta ca o dacie răpciugoasă, aprinzi lumânări la răscruci, apoi te învârți de trei ori în jurul mormântului cu tămâia, în urma ta o duduie stropește mormântul cu apă și alta aruncă boabe de porumb și căței de usturoi. Am rămas complet pe dinafară la faza aia din timpul slujbei unde trebe să atingi pe ăla de lângă tine cel puțin cu un deget, dar nu știu de ce. și mă tot înghiontea un moșulică din spate, iar eu mă holbam la el atât de nedumerită și probabil furioasă încât moșulețul și-a luat mâna de pe mine și-a atins pe altcineva.mă uit în jur, toată lumea se atingea. și-am mai fost înlăturată cu dispreț de la un ritual, ceva cu împărțit nișe lumânări dar aveam defectul fatal de a nu fi logodită așa că nu m-au lăsat să fac și eu trebușoara asta. Multe gânduri nepotrivite, cum ar fi dacă preotul are bucurii la băietul drăgălaș care cânta lângă el. revolte pe care le sughițam în mine, deși aș fi preferat să protestez cumva la auzul vorbelor preoțești, cum că dacă tot suntem răi și bețivi, măcar să mergem la beserică și să zicem rugăciuni că poate totuși ne mântuim parțial. că cică numai la beserică suntem aproape de doamne-doamne, nu aiurea-n fața porții. parcă gizăs avea altă părere dar preoțelul nostru știe mai bine. mă rog…mie, nu divinului, să nu fiu înțeleasă greșit. Mă rog, deci, cum ziceți voi și la urmă dăm pomana. Un fel de party la zece grade unde-ți descoperi rude care vin călare pe un măgăruș știrb, dotat cu șa încropită dintr-o haină de fâș veche. și v-am spus povestea  așa.

Am o incoerență nesimțită de-a dreptul. Simțeam nevoia să scriu ceva murdar rău de tot, ceva care să-mi descarce mintea de toate gândurile împuțite care m-au viermuit zilele astea. Nu pot s-o fac, pentru că nu reușesc să mă repun pe făgaș, cu toate că azi am avut și eu ritualurile mele care includ câteva pahare de vin.

Ăsta e un interviu dat de Palahniuk pentru Hustler. L-am tradus sâmbătă, înainte să se-ntâmple întâmplarea. E fain Palahniuk, îmi place că scotocește prin vomă, sânge, fiere și căcat foarte relaxat și când găsește pietre sau boabe de porumb nedigerat se amuză maxim. E genul ăla de om deblocat, fără tabu-uri, cu care poți vorbi despre chestii neplăcute fără să se strâmbe și să încrețească ochii ca și cum viața e o bomboană fondantă și după ce termini de mâncat dispari într-un nor de sclipici paf și gata, ai murit.

Mda. Gata cu jalea, zic. Cât de curând mă duc la notar să-mi fac testamentul. N-am de gând să-i pun pe-ai mei să se chinuie cu o înmormântare când e așa igienică incinerarea, plus că beserica nu permite niciun fel de slujbă pentru ăștia care se ard. Numai că nu am încredere în ei și d-aia zic, fac frumos testament că doar n-or fi așa încrâncenați să pună  gura lumii (că d-aia s-au dat ai mei peste cap să fie peeeerfeeeeectă înmormântarea asta, ca să nu-i vorbească lumea ca pe câini. Ăsta a fost un citat. Nu știu cum vorbește lumea câinii, dar când o să aud pe cineva bălăcărindu-l pe cățelul meu Rombi o să-i fut una să se-nvețe minte) mai presus de ultima mea voință. că mă supăr și îi bântui, schimb setările telefoanelor, trag pisicile de coadă, văd io.

Aș putea să tac sau să zic:

