ce-nseamnă dacă-l visezi pe Marin Sorescu?

Așteptam împreună cu un chirurg grăsunel și chelos la chioșcul non-stop din blocul unde locuiește fosta mea bună prietenă Flory . Stăteam amândoi pe un fel de podium din șipci nu foarte bine îmbinate, așa că mă tot uitam să nu pic prin vreo gaură. Între timp apare la fereastră maestrul, Marin Sorescu, brunet și mustăcios, cu o asistentă. Chirurgul de lângă mine îi cere ceva, Sorescu îi dă, chirurgul pleacă. Maestrul mă privește grăbit, da cu asta ce-i?! o chestionează pe asistentă, duduia-i explică ceva în șoaptă și Marin Sorescu mă gratulează cu câteva fraze. Prima suna cam așa…stai să văd dacă găsesc tonul potrivit de sictir…deci tu vrei să fii scriitoare, ți-am citit niște chestii și nu te-aș fi primit acum dar m-a tot bătut asistenta la cap. Eu mă îmbățoșez și dau să zic că dacă-i așa o corvoadă mai bine plec, mă descurc și fără sfaturile lui Marin Sorescu, dar maestrul îmi face un semn cu un por, cred că era un punct negru de fapt, atât a trebuit că m-am încleștat pe podiumul știrb și l-am ascultat. Îmi zicea …tu ai așa un fel de a scrie, dar nu ai o idee, totul e liniar și nu o să faci nimic așa. îți trebuie o idee mare, ceva care să alimenteze cuvintele. La care eu deschid gura și mestec câteva vorbe de mai bine nu le-aș fi scuipat, zic apăi poate ar fi mai bine să mă lămuriți pe larg la o cafea, ceva. L-am invitat adică pe Marin Sorescu la cafea, fi-mi-ar capul să-mi fie, tocmai când îmi spunea ce nu-i în regulă cu scrisul meu și ce să fac. L-am întrerupt ca să mă așez eu într-un mediu unde probabil n-aș fi beut cafea ci bere și mi-ar fi fost la îndemână să aud ce greșeli fac, că se știe, prin spuma de bere toți pumnii sunt moi. La care maestrul mă străpunge cu replica, o lansează scârbit pe sub mustață. După ce că n-ai talent și habar nu ai să scrii, nici măcar nu știi ce-i aia discuție de cafea!

Marin Sorescu mi-a întors spatele și eu m-am trezit că mă ținea blackbloodandpain de nas, cică sforăiam a panică și a zis că fac apoplexie. Te cred și eu, ce pula calului căuta Marin Sorescu în visul meu?

11 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Morgoth spune:

    Poate voia sa te auda cum sforai. 😛

    1. sforăi grotesc, ca o satană care hibernează-n bârlog.

      1. Morgoth spune:

        Mai rau ca mine sigur nu sforai. :)))

  2. almostb spune:

    Liniar pe dracu…ce ştie el, s-au mai schimbat lucrurile de când nu mai e el.. 😀 Bine, faza cu ideea poate e adevărată..

    1. mda, nu-ș…noaptea asta poate-mi dă Vasile Voiculescu niște sfaturi și mâine-l aștept pe Creangă, facem ședință că mai am oleacă de vin de țară

  3. almostb spune:

    Daca ai vin s-ar putea să treacă Nichita prin visul tău 😉

    1. dacă vine mi-e că descoperă și vișinata. după aia nu mai pleacă, îl respect prea mult să-l dau afară cu șutul meu de domnișoară

      1. almostb spune:

        Vişinată? Glumeşti…aia e băutura de demoazele/domnişoare, nu ar pierde el timpul cu aşa ceva…Poate doar aşa, din politeţe 😀

  4. alma nahe spune:

    Pe mine, pe la patru ani, la cutremurul ăl mare, m-a vizitat Toma. Nu necredinciosu’, ci Caragiu. Da’ io nu dormeam. Se ținea de gratiile de la fereastra bunică-mii. Da’ bunică-mea n-avea gratii la fereastră. Hmm..ăsta da vis cu ochii deschiși! 🙂

    1. mdeci. cu toată sârguința, nu pricep. fumată la patru ani nu erai, înseamnă că erai vecină cu toma caragiu. adecătelea, ai visat normal ca omul adormit cu ochii închiși sau erai trează și ai halucinat gratiile celea?

  5. alma nahe spune:

    vibraţiile, nah! cine ştie?! cert e că a murit, biettu’ atunci, iar eu poate că-s vreo văzătoare…în clar. 🙂

Aș putea să tac sau să zic:

