Marea Preoteasă

Am în sertar napolitane cu lămâie, colega tușește peste dosare și fumul de kentană îi iese în cheaguri din cutia pieptului, personal năpârlesc în spirit tomnatic, dimineață, în metrou, după ce tanti de la frigiderul cu sandvișele m-a întrebat de care vreau azi, cu jambonel sau cu mușchiuleț, am pus maioneză pe cămașa de un negru palid spălat la șaijdegrade. Activitățile mele sunt cam aceleași ba chiar reduse la un minim jenant, nu ies din casă nu mă plimb nu mă fut, doar citesc, beau bere și mă chinui-da, literalmente mă chinui, urlu, strig, înjur, oftez, sparg chestii ieftine din plastic ca să nu mă tai, prefer sa păstrez sângerările la minim- mă chinui să scriu despre cărțile citite. Sunt ca un câine rebel care mănâncă găinile din bătătură, aici îil pot da exemplu pe câinele Edi, exilat pe nedrept la pădurea Frasinu pentru că era un gurmand în formă de cârnat și un pupăcios extremist pe deasupra. M-am învățat să scriu cum vrea Berea, anarhic și fără introducere, de cele mai multe ori fără concluzie. Travaliul creator cumulat cu dileme sentimentale și decizii de renovare a tavanului din dormitor duce la isterie și poftă de cartofi prăjiți. Șefa mă vede azi în blugi și mă-ntreabă unde e motocicleta, eh…motocicleta e fix acolo unde se prăfuiește hotărârea de a mă prăvăli cu parașuta de pe cerul patriei. Toamna asta primăvăratică îmi declină bioritmul iar Tarotul mă împunge spadasin în toate etalările. Visez noi locuințe sub formă de spital în care mă rătăcesc și tocmai când găsesc cu chiu cu vai camera mea, pe geam intră extratereștrii. La un moment dat tot o să se lase cu pa-pa…

dovle 002

3 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Camelia spune:

    Carte sacră în tarod, Marea Preoteasă; cât despre camera ta, să fie dintr-aceea cu toate ferestrele îndreptate spre viitor!

  2. Camelia…cât despre camera mea. plină de cărți, notițe, omuleți verzi care-mi pun praf pe birou și etalează Marile Preotese pe lada de zestre. ferestrele orientate spre interior și întredeschise pentru negocieri cu fumul de țigară. luminile timide, aerul cofeinizat…o combinație între vorbele de văzduh a doi amici ar suna așa: „pe cameră” „e bineeeeee!”

  3. Camelia spune:

    Din înăuntru înspre înafară, văzut aşa, e cum nu se poate mai bine. Amicii ăştia cred că uneori văd ceea ce noi nu ştim că au văzut.

Aș putea să tac sau să zic:

