Fără cap, fără cap

Zece. Cinci în patru. Trei în ultima.

Și încep să șterg firimiturile, bag pateul în frigider, pun pe mine o bluză neagră, mereu neagră dar de data asta pare negru deschis că am prea multă lumină în casă, trag mânecile peste degete și îmi scot fruntea pe fereastră să mă picure-n cap ploaia. Îmi stăpânesc o tentativă a stomacului de a se arunca în hău, o fi de la beri, o fi de la diviziunea celulară, o fi de la cafeaua veche. Nu-mi răspund, las să sune, mie îmi place să nu știu, să nu tencuiesc deciziile cu argumente, să bat din picior, oricare din ele, și să ascult cuta dintre sprâncene care se încruntă dacă nu îmi place ceva și sunt prea leneșă ca să înțeleg evidentul.

Vorbă lungă, pierdere de vreme. Sunt rea și-a dracu’, o bestie ilogică, o femeie cu buci reci, un copil sătul de prima bancă din mijloc, un sloi, o stană, un calup de gheață. Mă uit prin oameni și nu-mi pasă, îmi fac programul pentru a doua zi, număr zilele de la ultimul ciclu, repet că nu mai vreau nu mai vreau și e după mine, e cum vreau eu și dacă nu vreau și dacă vreau, eu eu eu decid, eu spun dar numai dacă am chef, eu stau la colțul mesei, privesc într-un anume fel și se deschide pământul, clipesc o dată și arterele tricotează un căluș, venele se împletesc în funii, iar când deschid ochii nu mai e nimic. Sunt singură. Ca să fiu sigură că rămân singură, sar de câteva ori peste despicătura proaspătă din pământ, tasez țărâna și-nfig până la plăsele un cuțit blestemat. Fix în centru. Așa e vraja.

Apropo, în cel mai recent număr al Revistei de Povestiri a apărut o poveste cu o pisică mov. A mea. E așa…cu o pisicuță și cireșe și mustăcioare și codițe, colorată și cu miros de blăniță. Da, știu..sunt o drăguță.

Aș putea să tac sau să zic:

