Dacă și cu O să fie

Îmi permiteți o derapare controlată, tovarăși alcoolici? E mică, termin berea și trec pe cafea, până atunci vreau să-mi preling nostalgia într-o compunere cu dac-ar fi să fie vreodată. Oricum o s-o fac, o s-o preling, o s-o și ling dacă vreau, căci nu e după voi, e după mine. Am voie căci sunt tristuță, am băut două berici, am mâncat niște alunițe… Aha. Astea sunt diminutivele! Scârboase! Dacă trebuie și nu se poate altfel, măcar folosiți diminutivele în mod responsabil. Revenind.

Dac-ar fi să fie vreodată să locuiesc în Sinaia…

L-aș ruga pe hippie nenea de la librăria Flower Power să mă angajeze cu simbrie minimă, masă și acoperiș deasupra capului. Dimineața aș tresări la cling-ul clopoțelului agățat de ușă, apoi m-aș repezi la cartea pe care am visat-o printre frânturi de imagini onirice libidinale sau cu Snoop Doggy Dog. Habar nu am de ce, așa vin visele, aiurea! Mi-aș face un ceai la cana electrică, de preferat negru, dacă se poate să fie cu caramel, vă rog? Mulțumesc. Aș călca toate cărțile la dungă, aș asculta alternativ Testament și Led Zeppelin în timp ce pămătufesc pămătuful pe praful strâns într-un colț de raft și-aș saluta ca după un joint primul client al zilei: Bună dimineața! Vă fac un ceai? Am cană electrică! Și ceai negru cu caramel! Ultima dată parcă ați luat un Buk-Mur-Stein-Dosto-Thack. Ei? Nu-i așa că v-a tur-men-tat grațios?

În zilele libere, deși nu i-aș cerea nene-ului librar vreo zi liberă, doar câteva ore mulțumesc, m-aș așeza la masa din colț, întotdeauna din colț ca să nu mă mărit vreodată! Ai grijă! Deci, la masa din colț spre geam în cafeneaua Del Monte. Aș cere un…espresso pentru că mi-l aduce cu biscuite și un ceai negru pentru că e mare și îl îndulcesc cu miere, apoi îl sorb privind pe fereastră turiștii care nu intră în cafenea sau pe femeia tunsă scurt care îmi ignoră existența și are mereu discuții aprinse cu nebunul în parpalac ahtiat după afaceri cu locurile de parcare. Aș citi un roman iar la fiecare a treia sorbitură din ceai aș pune semnul de carte între pagini și aș fuma un gând numai al meu. Dacă ar ploua cred că m-ar podidi plânsul de plăcere, ca atunci când te fuți și e atât de bine încât îți vine să te încolăcești ardelenește și să-i urli în ureche că-l iubești ca un om dezaxat. Dar ar fi și zile în care nu plouă, și atunci m-aș duce la cofetăria care a înlocuit o…ceva, am uitat ce, o cafenea sau o terasă cu bere, nu mai știu, dar e o cofetărie, mai jos de Cafe Del Monte, unde bei o cafea delicioasă și stai ca prostul o oră în fața prăjiturilor. Nu te poți hotări. Orice ai alege vei regreta din două motive. Primul, pentru că ai fi vrut sutele…zecile? mai degrabă zecile de  cealaltă prăjitură,cu frișcă sau cu glazură sau tiramisu-ul sau crantz-ul. Al doilea, pentru că ți se face rău de la atâta dulce.

Apoi m-aș ghemui pe o pernă adusă de-acasă pe lavița din peștera aia mică din fața castelului Peleș, nu e peșteră, e un intrând din piatră cu o bancă din piatră unde nu te plouă și nu te vede nici paznicul că bei bere. Aș citi acolo, mi-aș distra admiratorii și-aș sta la taclale cu Ursu când ar mai scăpa și el de stresul din pădure și nu l-ar mai fugări pozarii ca să-l imortalizeze pe copaci cu texte amenințătoare în legendă. Vă atragem atenția că după orele 22 încep să-și facă apariția animalele sălbatice. Adică Ursul. Mai jos aveți o hologramă cu ursul (ca riglele din generală). În prima imagine Ursul ridică pișicher sprânceana. În a doua imagine Ursul împroașcă sângele Omului, ca la paintball, pe Copac.

Ar fi atât de bine dacă ar fi să fie așa, că nu m-ar mai interesa niciun atât de rău care ar fi să fie.

Aș putea să tac sau să zic:

