Codul lui Mitoș Micleușanu

Puteam alege explicația simplă. Mitoș Micleușanu suferă de sindromul CtrlB. Degetele complotează aleator – în timp ce Mitoș creează cu mintea sau celelalte părți ale corpului pe care le implică erect în procesul literar- și trosnesc CtrlB de trei-patru ori pe pagină. Stai și te uiți ca prostul la cuvintele îngroșate, nu pricepi care e faza și începi să te enervezi pe toată Kasa Poporului. Dar eu nu am făcut așa, nu, eu sunt calmă. Eu mi-am turnat multă cafea și am extras fiecare din acele cuvinte semnalizate. A ieșit ceva, un ceva…oricum mai mult decât redau aici, zic că e totuși suficient ca să îmi intre în cap esențialul. Cred că viermele este un vampir suav care mușcă pe sub atemporalitate simulacrul instalațiilor. Sau poate buldogul aspiră apriori ciocolata sau orice alt esențial ține mai bine devreme. Sau poate se citește fumat. Clar asta e.

Verificați cadavrele frunzelor . M-am ciocnit de mine tăcut producând un război de umbre. M-am blindat. Am avut o palmă de aur. Îți voi povesti.

M-am trezit goală gălbuie, mi-am atins petele, apoi un corb uriaș m-a luat, ne-am apropiat mii de ani râzând convulsiv. Era orb. Un coridor, o altă ușă, un candelabru, o privire, buzele tale argintii păreau goale. Am înghițit harta Poporului Periferic. Uite carnea centralizată pentru barosani aici, deasupra patului. Te îndrum să te plimbi. Am descoperit tematici etanșe printre noi. Ei bine, prezența continuă nu ne aparține. Te asigur, oriunde vei călca vei descoperi captivitate nedumerită. Scuză-mă, dar tu ești regina morților. Mi-a rânjit de nicăieri. M-am trezit sorbind amorțire. Fii atentă, inima este un comutator de hârtii.

Viermii, căpușele și gândacii, ceața toxică învăluie medaliile răposatului diabolic. Zgomotul creierului destăinuie o lumină decapitată, un fior sub control rahidian. Crizanteme și putori de acces în fundul vremurilor mă așteaptă pe birou. Prelins în hohote fierul nu încape în tine, fii cumpătat, nu te plânge. Ascultă ce-ți spun. Fericirea e o boală, mintea e o târfă, se dilată soarele de altădată. E deja o emoție. Fie vorba între noi, ce suntem? O cortină. Și vocea? N-are vârstă. Prostii! Cum adică? Mie îmi place absența. Asta e credința. Un Dumnezeu ateu, ce zici? Sunt viu dar măruntaiele prezentului nu există. Vina speciei nucleare, o mistuitoare multiplicare dincolo de tunete și instalații.

A încremenit emerit doar amintirea unui vis. Mă tulbura, aveam atenție mortuară, a fost un fel de invitație în putrefacție. Am greșit fiindcă am tras. N-am bomboane, m-am cariat de mult dar voi reveni cu plecăciune la o maternitate falsă. Într-adevăr am controlat monștrii patriei: frigul, foamea și înțelepciunea , dar să știți, am dezinfectat imaginația de mezeluri.

Dumnezeu își retrase mădularul apoi începu să curgă poporul, șiroaie de sânge din om în om.Vrei cloroform de cabinet cu persistență sub unghii? Fă-ți vânt, accelerează. Crede-mă, nici printre dinți nu mai încap, și mai ales în glas. Unul dezacordat te falsifică. Ești amantul lui Dumnezeu, prefăcutule! Ești un depozit de întrebări gonflabile, reglabile la porțile zero. Dorești putrefacție de așteptare. Căință cu cianură . Nu vreau buton fără drac. Carne măritată sub control drăgăstos . Probabil s-a culcat cu viermele rațiunii, deși are anus preparat. Eu văd turbina cu zacuscă. Mai ții minte câte avorturi ai simulat la contabilitate, în cada cu sânge de hermafrodit? La urma urmelor, magnatul hipnotizat a înghițit molii pentru a compromite. Atențiune! Infecția face parte din program. O boală ideală, menghina trecutului precaut nu-i ratează pe clovnii sufletiști integri până la urletele voinței prin întunericul nesătul de malformații. Sistemul întreținut de indigestie explică eșecul corporalității. Să ne întoarcem la Preludiul Buricului. Noaptea craniul de noroi crește sub maternitate, rece, vâscos.

Sunt mațul în expansiune, sunt mădularul patriei corecționale, sunt diareea morală. Românul în lesă!

Aș putea să tac sau să zic:

