Brânzoaica

N-am vrut să fac şcoala de şoferi, mi-e frică de viteză şi taximetrişti.  Merg cu metroul că e mai sigur şi de obicei îi cer doamnei de la patiseria de la Victoriei o brânzoaică. Salut de bună dimineaţa, articulez corect şi tare ca să audă, apoi mulţumesc şi eventual îi urez o zi bună. Nu-mi răspunde niciodată dar mie îmi place să vorbesc cu ea, e de fapt primul om cu care vorbesc dimineaţa.

Azi stau la coadă la patiserie, aştept să-mi vină rândul şi o salut pe vânzatoare ca de obicei. Apoi întind banii şi zic o branzoaica va rog, ea imi intinde un pachet si zice urmatorul. Nu-i brânzoaică ce mi-a pus ea aici, e un ştrudel cu mere, ma întorc şi îmi cer scuze că poate a greşit, poate nu am spus eu clar, vreau brânzoaica. Vânzatoarea se uită la mine şi îmi spune pentru prima dată ceva, îmi spune că mereu mănânc brânzoaice, de ce nu încerc şi un ştrudel cu mere că e bun. Pentru că nu îmi plac merele încălzite, eu vreau brânză, îmi place brânza, aş mânca mereu numai brânză dacă aş putea. Vânzătoarea nu mă mai bagă în seama şi serveşte alţi clienţi, aşa că mă enervez, serios, adică eu vreau brânzoaica, cine se crede ea să-mi spună că ar trebui să mănânc un ştrudel. Trântesc cu draci pachetul pe tejghea şi spun tare, vă rog! Vă rog să-mi daţi brânzoaica mea, am plătit-o! Se face iar că nu mă aude, nu mai vorbeşte cu mine, îi serveşte pe ceilalţi şi mă înfurii şi mai tare. Strig la ea să-şi bage  ştrudelul în cur şi să-mi dea brânzoaica până nu fac reclamaţie. Vânzătoarea se uită la mine şi la pachet şi-mi spune cu voce joasă să-mi fie ruşine, de ce vorbesc urât şi o jignesc, sunt needucată sau cum? Ba sunt foarte educată, am făcut şi facultate, am făcut şi nişte cursuri de limbi străine şi unul de feng-shui, numai permis de conducere nu am, ea e needucată că nu înţelege când îi cer un lucru şi nu altul. O brânzoaică domnule, ce e aşa de greu?! Îşi scoate mănuşile de plastic din mâini şi zice că ea nu are nevoie de aşa ceva, că s-a săturat, că în fiecare zi pune mâna pe pateuri şi foietaje şi îi vede pe toţi cum se îndoapă cu porcării,  mai ales pe mine care de câteva luni cică mănânc zilnic brânzoaice, altceva nimic. Mă stropşesc la ea că după ce că o salut şi-i mulţumesc în fiecare dimineaţă acum are tupeul să îmi reproşeze că mănânc într-un anume fel în loc să-şi vadă de foietajele ei. E hărmălaie mare, metrourile vin şi pleacă, mă uit în dreapta mea, nu mai văd capătul cozii, oamenii sunt supăraţi, se uita la ceasuri, vânzătoarea nu mai serveşte pe nimeni de câteva minute şi îmi face mie morală. Să mănânc fructe, ştrudelul are mere, de ce nu vreau să mănânc ştrudel?! Dar brânzoaica n-are fructe, stafidele alea ce-or fi? îmi ies din pepeni şi încep să strig după directorul patiseriei, să vină cineva în măsură să îmi facă dreptate.

Vine până la urmă un domn la costum, fără cravată,  mă întreabă care e problema, iar eu îi explic că nu vreau altceva decât o brânzoaică. Domnul e foarte politicos şi drăguţ, spune desigur domnişoară, se uită în vitrina cu pateuri apoi îmi zice cu regret că nu mai sunt brânzoaice. Dacă vreau un ştrudel cu mere sau corn cu ciocolată. Mă uit la vânzătoare, apoi la domnul drăguţ şi articulez tare şi clar:

Daţi-mi vă rog un corn cu ciocolată!

Aș putea să tac sau să zic:

