Eseurile academice, cartile chilipir si gulia prostanaca

Scrisul asta de relaxare pe care-l practic sub denumirea pompoasa si trendy de „blogging” m-a prostit in ultimul hal. M-am obisnuit sa scuip in fereastra New Post orice-mi trece prin cap, ma multumesc uneori sa insir ganduri fara noima si nu respect niciun standard de concepere a unui articol sau eseu. N-as fi realizat cat de nociva este practica aceasta daca nu descopeream un site de freelanceri in materie de lucrari academice.

Ce pompos suna… practic, acolo se intampla urmatoarea smecherie: studenti din toata lumea au cativa banuti la dispozitie, o petrecere si o tema cu deadline urgent; inscriu comanda cu cerinta respectiva, cu pretul oferit pe pagina, deadline-ul si stilul de referinta acceptat, apoi se duc sa se imbete ca porcii; freelancerii fara bani se dau destepti si zic, las’ ca-ti fac eu lucrarea, frate, you just go and have fun; si-ncepe marele stres pentru bietul freelancer roman care n-a mai scris o lucrare de nivel academic de haaaaaat haaaat, isi prinde urechile printre stilurile de referinta MLA, APA, Harvard, Vancouver si mai sunt ( Research and Citation ), se chinuie si se strofoaca sa nu comita pacatul capital al plagiatului, si colac peste pupaza mai trebuie sa gandeasca si sa scrie in engleza.

Freelancerul Eu, pentru ca dupa doua saptamani de la examenul online destul de ravasitor (test de gramatica, plus  compunere dupa un plan prestabilit si cuvinte obligatorii, mini- interviu gen Ejobs si CV) a primit in sfarsit vestea ca ‘a intrat’ . Toate bune si frumoase, comenzile vin din multe categorii (arhitectura, economie, religie, sociologie, psihologie, literatura, istorie etc), si se platesc. Asta conteaza destul de mult, nu? Suficient de mult incat sa-mi petrec aproape fiecare seara vanand comenzi si enervandu-ma singura in fata monitorului pe prostia mea si pe lipsa mea de cultura si pe lipsa de antrenament si pe toate cele, la naiba. Treuie sa fii si iute de mana ca sa dai click pe ‘Take Order’ inainte sa ti-o fure alt freelancer mai experimentat si evident mai destept. Dar daca pui mai mult pret pe rapiditate s-ar putea sa ti-o furi singur, pentru ca iti dai seama prea tarziu ca n-ai nicio sansa sa faci lucrarea respectiva din varii motive…n-ai lucrarea de referinta, n-ai studiat cum trebuie filosofia socratiana sau n-ai fost in stare sa citesti Iliada pana la varsta asta. Daca esti babalau si nu rezolvi comanda te penalizeaza, ca asa meriti.

Si stau chircita pe scaunel… analizez comenzile, uite, am gasit una faina tare, despre sentimentele de inferioritate in psihologia adleriana, cu ditai deadline-ul de 4 zile, chiar aveam sanse sa fac ceva acolo…nu voia omul decat o pagina in stilul APA, mare branza…si cand termin de descarcat paginile de referinta, pam! This order has alrerady been taken, futu-ti candela si iconostasu’ cu clicku’ tau… M-am ofticat tare.

Ma mai dau jos de pe scaunel ca ma doare spatele si ma gandesc invartindu-ma prin camera ca mai bine las balta munca pentru seara asta, mai bine sa citesc ceva, ca tot am devastat anticariatul si-am luat…aaaa…bine ca mi-am amintit, azi am avut o recolta buna buna de carti-chilipir, just how I like them:

„In Dubious Battle”, John Steinbeck;

„Collected Stories”, John Cheever;

„Prison Memories of an Anarchist”, Alexander Berkman

…fiecare doar 5 lei!!!!Da! Doar 5 lei!!! In engleza, colectiile „Penguin Classics” si „Vintage Classics”. Cum sa nu-mi salte inima de bucurie? E drept ca trebuie sa le si citesc, dar n-am timp acum, astept comenzi de eseuri…

Cum ziceam, sunt putoare si prostanaca. QED.

2 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Radu spune:

    Interanta ocupatia asta de a scrie eseuri la comanda. Eu am scris vise la comanda odata prin tinerete…

  2. Radu spune:

    Interesanta vroiam sa scriu, mama ei de gramatica…Trasnea era kinder fata de mine si nu avea tastatura ergonomica cand taia capere la capre.

Aș putea să tac sau să zic:

